پیشنهادات بی فایده ماسک برای نجات کودکان تایلندی

© AFP 2023 / Nicholas Kamm پیشنهادات بی فایده ماسک برای نجات کودکان تایلندی
پیشنهادات بی فایده ماسک برای نجات کودکان تایلندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز در تایلند ، عملیات نجات تیم فوتبال کودکان که در غاری گرفتار شدند به اتمام می رسد.

تقریبا 100 متخصص در زمینه های مختلف در این برنامه ی دشوار کار می کنند. بیشتر این پسرها نجات پیدا کرده اند. روز سه شنبه متخصصین امیدوارند که چهار نفر آخر و مربی را نجات دهند. یکی از غواصان در جریان عملیات کشته شده است.
این حادثه ی غم انگیز و قهرمانی واقعی در جریان آن به خوبی در رسانه ها منعکس نشد. کل این تراژدی و قهرمانی با موفقیت توسط یک فرد یعنی نوآور بزرگ زمان ایلان ماسک از بین رفت.
پس از آنکه نجات کودکان به حادثه ی بین المللی تبدیل شد، جنبش رسانه ای آغاز گردید.
او در ابتدا از طریق توئیتر خود توضیح داد که مهندسینی را به تایلنر برای کمک به خارج کردن آب از غار می فرستد. سپس بر اساس ایده او تیم متخصصین در مدت زمان کوتاهی به " کپسول های نجات" برای جابه جا کردن کودکان مجهز شدند. و سرانجام در حوض ویژه ای " مینی زیردریایی " ناجی از بخش موشکی " فالکون" آزمایش شد.
مقامات تایلند تمامی پیشنهادات جالب توجه ماسک را رد کردند. مفهوم است که چرا: یک مسئله این است که فیلمی از حوض در توئیتر منتشر شود که در آن افراد لوله های فلزی را جلو و عقب می برند و مسئله دیگر عملیات واقعی در غار طولانی و پرپیچ و خم که باید کیلومترها در تاریکی رفت و صدها متر زیر آب و 40 سانتی متر به طور عمودی که یک فرد با سیلندر تنفسی نمی تواند از آن صعود کند. و زمانی برای اشتباه و آزمایش وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала