گزارش و تحلیل

یمنی ها به مبارزه ادامه می دهند

اشتراک
محمد الحوثی:یمنی ها توانستند مقاومت کنند.

محمد علی الحوثی پسرعموی عبدل ملک الحوثی رهبر حوثی ها و یکی از اعضای رهبری حوثی هاست.

محمد الحوثی در گفتگو با اسپوتنیک گفت:«هیچگونه شکی در خصوص نیروهای یمن و مقاومت ملت یمن وجود ندارد. زیرا اگر ملت یمن در عرض این سال ها توانسته در مقابل هجوم خارجی مقاومت کند بدین معناست که می تواند در آینده نیز به مقاومت خود ادامه بدهد. علم جنگی می داند که مقاومت در مقابل  اولین ضربات به معنای پیروزی نیمی از نبرد ملت ماست. ضربه غیرمنتظره می تواند تأسیسات مهم استراتژیک را از کار بیاندازد و ضرر اخلاقی و روحی زیادی به ببار آورد. می خواهم به شما بگویم که طی این سال ها نیروهای مسلح یمن در تمام عرصه ها تجربه اندوخته است.

از تروریست های سوریه علیه یمنی ها استفاده کردند.

محمد الحوثی: نیروهای امپریالیستی نتوانستند به اهداف خود برسند و به این دلیل مثل قضیه افغانستان به استخدام مزدوران از گروهک های تروریستی دست زدند. برای این منظور تروریست های فراری از سوریه بهترین کاندید ها بودند که به سواحل یمن روآوردند. در نتیجه شبه نظامیان  داعش، القاعده و جان جاوید که به خدمت امارات متحده عربی و عربستان سعودی درآمدند و آمریکا به آنها کمک می کند، به یمن سرازیر شدند. تروریست ها پول، اسلحه دریافت می کنند و دوره های آموزشی را گذرانده و از حمایت ضروری برخوردار می شوند. هرازگاهی اخباری در این خصوص در بی بی سی و دیگر رسانه های جهان منتشر می شود.  این یک خطر واقعی برای  تمام منطقه و جهان است.

شرکت ایران در جنگ یمن. دائما ایران را به تحویل موشک های بالستیکی به یمن متهم می کنند که بعد حوثی ها آن ها را بسوی خاک عربستان سعودی پرتاب می کنند.

محمد الحوثی: اگر آمریکایی ها از ثبوت واقعی استفاده از موشک های ایرانی در یمن برخوردار بودند، در آنصورت نیازی به راه اندازی نمایش هالییوودی هیلی نبود (14 دسامبر 2017 نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل تکه ای از موشک ساخت ایران را در واشنگتن  نشان داد که حوثی ها آن را بسوی فرودگاه الریاض عربستان پرتاب کردند). گویا این موشک ها توسط سیستم پاتریوت زده شده بودند. اما معلوم نیست چرا آنقدر در زدن موشک ها احتیاط بخرج داده شده است.

کشورهای عضو ائتلاف قصد دارند شایعاتی در این خصوص پخش کنند که گویا ایران به یمن موشک می دهد. از این موضوع به عنوان بهانه برای ادامه جنگ علیه یمن استفاده می شود.

هم صحبت اسپوتنیک  متذکر شد که کشورهای مهاجم از راه دریا، هوا و خشکی یمن را محاصره کرده اند. آخرین شایعات در باره قاچاق موشک های ایرانی مصادف شد با حملات  به بنادر یمن.

محمد الحوثی:هم اکنون نبرد بر سر حدیده یمن جریان دارد و تمام کشتی های یمنی  مورد بازرسی های شدید قرار می گیرند و گاهی آن ها را مصادره می کنند.

سلاح و موشک چطور می تواند به دست ما برسد اگر حتی اجازه رسیدن کالاهای اولیه به یمن داده نمی شود. فهرست کالاهای ممنوعه شامل 400 نوع کالاست. به این دلیل تعدادی از داروها به دست شهروندان یمن نمی رسند. دارو هیچ ربطی به اسلحه ندارد. خبرهای منتشره در رسانه های آمریکایی که گویا موشک را دمونتاژ می کنند و بصورت اجزاء جداگانه منتقل کرده و بعد قطعات موشک را بهم وصل می کنند، یک ادعای پوچ است.  متأسفانه سازمان ملل و شورای امنیت  در رابطه با محاصره یمن سکوت اختیار کرده اند که به ژنوساید ملت ما فراروئیده است.

از سال 2014 درگیری مسلحانه در یمن ادامه دارد که از یک سو شورشیان حوثی از جنبش شیعه «انصار الله»  و از سوی دیگر نیروهای دولتی وفادار به عبد ربو منصور هادی رئیس جمهور یمن جریان دارد. ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی از هوا و زمین از هادی حمایت می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала