نا امیدی کره شمالی از توافق با آمریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstنا امیدی کره شمالی از توافق با آمریکا
نا امیدی کره شمالی از توافق با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناامیدی کره شمالی از آمریکا خلع سلاح هسته ای این کشور را زیر سوال برده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Assosiated Press، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه رسمی از گفتمان با مایک پومپئو، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه خلع سلاح هسته ای انتقاد کرده است.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن با تقاضاهای یک جانبه،فشار را بر پیونگ یانگ تحمیل می کند و بدین ترتیب به روح توافق سنگاپور فی مابین بین رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ ،رئيس جمهور آمریکا خیانت می کند.

همچنین به نقل از رویترز،سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه کره شمالی، به خبرنگاران گفت که نتایج مذاکرات بسیار نگران کننده است.

ما انتظار داشتیم نماینده واشنگتن پیشنهاد یک ایده سازنده را بدهد، ما فکر می کردیم که ما نیز چیزی را در عوض به دست می آوریم. با این حال،در نتیجه مذاکرات در سطوح بالا، اعتماد بین کره شمالی و آمریکا به خطر افتاده است، و عزم ما برای انحلال هسته ای که پیش از این پایدار بود ممکن است فرو بریزد.وی همچنین افزود پیونگ یانگ اصرار بر گام به گام و همزمان طرفین دارد.

همزمان مایک پومپئو مذاکرات را موفقیت آمیز توصیف کرد. وی همچنین گفت که پیشرفت تقریبا در تمام نکات اصلی مذاکره، از جمله شرایط و مراحل انحلال هسته ای، و همچنین در مذاکرات جدید در مورد انتقال بقایای شهروندان آمریکایی که در جنگ کره در سال های 1950-1953 کشته شدند، حاصل شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала