نتایج نشست وین، انزوای ایالات متحده را نشان داد

© AP Photo / Petr David Josekنتایج نشست وین،انزوای ایالات متحده را نشان داد
نتایج نشست وین،انزوای ایالات متحده را نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران نتیجه نشست وین را انزوای ایالات متحده می داند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه ایران،با انتشار پستی در صفحه توییتر خود،نتایج حاصل از نشست کمیسیون مشترک در اجرای توافق هسته ای ایران (ایران و پنج واسطه سازمان ملل متحد — روسیه، چین، فرانسه، انگلستان، آلمان) در سطح وزرای امور خارجه در وین که  روز جمعه برگزار شد نوشت:این نشست در وین انزوای ایالات متحده را نشان داد.

وی همچنین در مورد نکات برجسته ملاقات امروز خود نوشت: 1. همه متعهد به مزایای ایران هستند، ایالات متحده منزوی شده است 2. حرکت در راستای درست و گام های مشخص برای اجرای تعهدات به موقع 3. ایران به حق خود برای واکنش به قانون شکنی ایالات متحده در صورت ناکارآمدی  اقدامات اصلاحی،مجددا تأیید کرد.

شرکت کنندگان در این نشست، منافع اقتصادی کشورهای شرکت کننده در توافق نامه را پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران و اعمال تحریم های اقتصادی آمریکا بر علیه ایران را بررسی کردند. پس از جلسه، شرکت کنندگان توافق کردند که از شرکت های خود در برابر تحریم های ایالات متحده محافظت کنند و قصد خود را مبنی بر توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با ایران و ارائه کمک صریح و مؤثر به عوامل اقتصادی و تجاری ایران اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала