سوخو 57 چقدر ارزانتر از اف 35 است؟

© Sputnik / Grigori Sysoewسوخو 57 چقدر ارزانتر از اف 35 است؟
سوخو 57 چقدر ارزانتر از اف 35 است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر گوتنیف، عضو شورای کارشناسان صنعت هواپیمایی در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرد جنگنده نسل پنجم روسی سوخو 57 که اکنون آزمایشات آنها در آستانه تحویل به نیروی هوایی کشور جریان دارد ، 2.5 برابر ارزانتر از اف 35 و اف 22 نمونه های مشابه امریکایی است.

به گزارش اسپوتنیک، آقای گوتنیوف افزود این در شرایطی است که سوخو 35 از لحاظر برخی از مشخصات همچون قابلیت مانوردهی حتی برتر از نمونه های مشابه امریکایی می باشد.
طبق اطلاعات دریافتی از منابع آزاد، قیمت هر فروند جنگنده اف 22 ، 146.2 میلیون دلار و قیمت هر فروند اف 35 بین 83 تا 108 میلیون دلار است.
سوخو 57 برای اولین بار در سال 2010 به آسمان بلند شد و تست های مربوطه در خاوردور انجام گردید. سوخو 57 در فوریه سال 2018 در سوریه موشک های کروز شلیک کرد.
سوخو-57 یک جنگنده چند منظوره روسی نسل پنجم است که توسط سوخو طراحی شده است. این هواپیما برای از بین بردن اهداف هوایی، زمینی، شناسایی و همچنین تخریب سیستم کنترل دشمن طراحی شده است.
جنگنده «سوخو-57» مجهز به مجموعه جدید تجهیزات راداری است که امکان بررسی سریع وضعیت جنگی را فراهم می سازد. این جنگنده مجهز به رادار مافوق قوی است که شناسایی اهداف زمینی و هوایی در «فاصله بسیار دور» را ممکن می سازد. پس از شناسایی، هر هدفی با کمک موشک های دوربرد از نوع «هوا- هوا» و « هوا-زمین» نابود خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала