آمریکا: ناتو، باید روسیه را مهار کند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsآمریکا: ناتو باید روسیه را مهار کند
آمریکا: ناتو باید روسیه را مهار کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو و آمریکا به دنبال محدود کردن روسیه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کای بیلی هاچیسون، نماینده دائمی آمریکادر ناتو اعلام نمود که کشورهای اتحادیه در اجلاس سران ناتو باید به فکر محدود کردن روسیه باشند.

این مقام امریکایی در ادامه گفت: "باید جلوی روسیه و اقدامات مخرب این کشور، تلاش مسکو برای تقسیم کشور های دموکراتیک، نقض قرارداد موشک های میان برد سلاح های هسته ای گرفته شود".

شایان ذکر است، نشست ناتو در تاریخ 11-12 ژوئیه برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز در خبر ها آمده بود که اجلاس ناتو با حضور رئیس جمهور اوکراین و گرجستان در 12 جولای در چارچوب نشست سران ناتو برگزار خواهد شد و روسیه یکی از محورهای مذاکرات در این اجلاس خواهد بود.

گفتنی است، آمریکا و ناتو می خواهند روسیه راعلیه خود تحریک کنند و درخواست نروژ برای دوبرابر کردن نیروهای ناتو در خاک آن کشور آخرین نمونه از تحریکات جدید ائتلاف ناتو است.

تد هالن کارپنتر کارشناس آمریکایی در سیاست خارجی در مقاله منتشره در «نشنل اینترست» در این خصوص چنین می نویسد: "جالب آن است که نروژی ها می خواهند نیروهای اضافی در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شوند. هم اکنون 330 نظامی نیروهای مسلح آمریکا در نروژ مستقر هستند که دائم عوض می شوند. اگر به درخواست اسلو تأیید شود، تعداد نظامیان آمریکایی تا 700 نفر افزایش خواهد یافت".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала