احتمال مرگ زودرس در صورت نشستن بیش از 6 ساعت در روز

© Fotolia / Shannon Faganاحتمال مرگ زودرس در صورت نشستن بیش از 6 ساعت در روز
احتمال مرگ زودرس در صورت نشستن بیش از 6 ساعت در روز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا بر اعلام جامعه سرطان آمریکا، احتمال ابتلا به 14 بیماری و مرگ در افرادی که مدتی طولانی را به خصوص پس از ساعات کاریشان به نشستن اختصاص میدهند افزایش مییابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، بررسی بیش از 125 هزار فرد بالغ نشان داد افرادی که پس از اتمام کارشان روزانه 6 ساعت یا بیشتر می‌نشینند، احتمال مرگشان در 21 سال آینده 19 درصد افزایش می‌یابد.

از میان 22 عامل بررسی‌شده، احتمال مرگ و میر بر اثر 14 عامل با نشستن طولانی افزایش می‌یابد. همچنین از میان 10 عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا، 8 عامل با نشستن طولانی ارتباطی تنگاتنگ دارند.

بر اساس این پژوهش که در نشریه "American Journal of Epidemiology" منتشر شده است، احتمال درگیر شدن با عوامل مرگ‌آفرینی همچون سرطان، بیماری‌های قلبی، سکته، مرض قند، بیماری‌های کلیوی، خودکشی، بیماری‌های کبدی، اختلالات ریوی و… بر اثر نشستن طولانی افزایش می‌یابد.

دکتر "نِها پاگیدیپاتی،" متخصص قلب دانشگاه دوک که در این پژوهش مشارکت دارد در این خصوص می‌گوید: «این (نشستن) کاری است که همه ما انجام می‌دهیم چه زمانی که در حال تماشای تلویزیون، خواندن و کار با رایانه و یا استراحت باشیم و باید متوجه خطراتی باشیم که این میزان از نشستن در روز متوجه سلامتمان می‌کند.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала