افزایش تولید نفت به درخواست آمریکا

© Flickr / alex.ch اوپک
اوپک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان و آمریکا سازمان اوپک را به تمسخر گرفته اند.

 

به گزارش اسپوتنیک ایران درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از عربستان سعودی در باره افزایش تولید نفت را به عنوان پیشنهاد به الریاض در باره خروج از اوپک تلقی نمود.

دونالد ترامپ در صفحه خود در توییتر نوشت که بن سلمان در جریان گفتگوی تلفنی با درخواست آمریکا در باره افزایش تولید نفت در حدود 2 میلیون بشکه موافقت  نمود.

حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیرامون گزارش هایی که حاکی از تصمیم عربستان برای افزایش تولید نفت خود است، گفت: وزارت خارجه آمریکا می گوید (تولید نفت اوپک) کم است و عربستان می گوید در ماه جولای 11 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند. متاسفانه باید بگویم هر دوی آن ها سازمان ما (اوپک) را به تمسخر گرفته اند. قطعنامه ما در آخرین نشست اوپک به هیچ عضوی این اجازه را نمی دهد که بیش از سهمیه خود نفت تولید کند، بلکه همه را موظف به پایبندی 100 درصدی به توافق کرده است.

هیچ کس اجازه ندارد توافق ما را نقض کند. اگر چنین شود، به این معنا است که وزارت خارجه آمریکا اوپک را اداره می کند.

هفته گذشته اعضای اوپک در نشستی به توافق رسیدند که سقف تولید نفت را از ماه جولای افزایش دهند تا در میان تقاضای مصرف کنندگان نفت به کاهش قیمت نفت خام کمک کند.

براساس قطعنامه پایانی این نشست، گروه توافق کرد که اوپک و متحدانش تحت رهبری روسیه باید تولید نفت را تا 1 میلیون بشکه یا به عبارتی تا 1 درصد تولید جهانی افزایش دهند.

این نشست که با یک ساعت تاخیر آغاز شد به دلیل سخنان ترامپ و درخواست او از برخی اعضا برای افزایش تولید نفت، یکی از پر چالش ترین نشست ‌ها در سال‌های اخیر بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала