از بین بردن سلول های سرطانی با نانو ذرات

© Sputnikاز بین بردن سلول های سرطانی با نانو ذرات
از بین بردن سلول های سرطانی با نانو ذرات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان موفق به تولید نوع جدیدی از نانوذرات برای مبارزه با سلول های سرطانی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس دیلی، استفاده از نانوذرات برای مقابله با سرطان چند سالی است که مورد توجه محققان قرار گرفته است. در روش های قدیمی معمولا نانوذرات سریم فلوراید را با اشعه ایکس فعال می کنند یا از پالس های لیزر برای گرم کردن نانوذرات طلا استفاده می شود. استفاده از اشعه مادون قرمز برای تغییر تعادل PH سلول های سرطانی نیز یکی دیگر از روش های مورد استفاده محققان است. 

اما محققان دانشگاه بوفالو برای افزایش کارآمدی این روش، از روشی به نام گرماافزایی نانوذرات مغناطیسی استفاده کرده اند. در این روش میدان مغناطیسی ناحیه حاوی سلول های سرطانی تغییر می کند، سپس نانوذرات مغناطیسی به آن ناحیه فرستاده می شوند. میدان مغناطیسی روی نانوذرات مغناطیسی اثر می کند و باعث می شود ذرات 100 ها هزار بار در ثانیه حرکت نوسانی داشته باشند. این فرآیند سلول های سرطانی را به شدت داغ می کند و باعث نابودی آنان می شود.

نانوذرات تولید شده توسط محققان دانشگاه بوفالو نسبت به میدان مغناطیسی به شدت مقاومت کمی دارند و از خود واکنش نشان می دهند. در بدن انسان، بر اثر جریان خون، انرژی گرمایی به طور مداوم تغییر می کند و به همین دلیل افزایش دما به منظور نابودی سلول های سرطانی فرآیند دشواری است، ولی با استفاده از این شیوه می توان از انرژی گرمایی برای نابودی سلول های سرطانی استفاده کرد. مزیت این روش این است که حتی با اعمال ضعیف ترین میدان مغناطیسی نیز می توان گرمای لازم نانوذرات برای نابودی سلول های سرطانی را تامین کرد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала