برگزاری مراسم سوگند رهبر نخستین کشور فضایی جهان + عکس

© Photo / James Vaughan/Asgardiaبرگزاری مراسم سوگند رهبر نخستین کشور فضایی جهان + عکس
برگزاری مراسم سوگند رهبر نخستین کشور فضایی جهان + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایگور آشوربیلی،‌ دانشمند و میلیاردر روس، طی مراسمی در قصر هوفبرگ اتریش و با حضور میهمانانی از بیش از ۴۰ کشور جهان به عنوان نخستین رهبر رسمی ملت فضایی آزگاردیا رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز فارسی، دکتر آشوربیلی پس از ادای سوگند رهبری اعلام کرد در ۲۵ سال آینده آزگاردیا ایستگاه‌های فضایی قابل سکونت در فضا و نیز روی سطح ماه خواهد داشت. به گفته وی این ایستگاه‌ها مجهز به سامانه جاذبه مصنوعی و نیز سامانه حفاظت در برابر تشعشعات کیهانی هستند که اقامت دائمی آدمی را در این فضاها ممکن خواهد کرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت نخستین کابینه آزگاردیا به زودی رسما تشکیل می‌شود و در کنار آن این کشور فضایی از دفتر دادستانی کل، دفتر ملی امور مالی و شورای عالی فضا نیز برخوردار خواهد بود.
بانک ملی آزگاردیا که واحد پولی آن الکترونیکی خواهد بود تا پایان امسال شروع به کار خواهد کرد. رهبر این کشور فضایی خود‌خوانده که دفتر فعلی آن در وین اتریش قرار دارد ابراز امیدواری کرد که این کشور چیزی حدود ۲ درصد از جمعیت جهان یعنی حدود ۱۵۰ میلیون تن عضو و ساکن را در خود جای خواهد داد.

شهروندی کشور فضایی آزگاردیا که پروژه تشکیل آن از سال ۲۰۱۶ شروع شد برای عموم آزاد است و بسیاری از اعضای کنونی این ملت فضایی را دانشمندان، فضانوردان، سیاستمداران و علاقمندان به فضا تشکیل می‌دهند.
آزگاردیا که بیش از ۲۰۰ هزار شهروند دارد امیدوار است در آینده به عضویت سازمان ملل درآید. عکس از رویترز
برای نمونه رئیس پارلمان کنونی آزگاردیا لمبیت اوپیک نماینده سابق مجلس اهل ولز است و رئیس دیوان عالی آن ژائو یون، رئيس کنونی دانشکده حقوق دانشگاه هنگ کنگ است.
آزگاردیا که داری پرچم، سرود ملی و قانون اساسی است در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار شهروند دارد و نخستین ماهواره خود را که آزگاردیای ۱ نام داشت سال گذشته راهی جو زمین کرد. آزگاردیا امیدوار است در آینده به عضویت سازمان ملل متحد درآید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала