نظر اعراب در مورد معامله قرن ترامپ

© REUTERS / Jonathan Ernstنظر اعراب در مورد معامله قرن ترامپ
نظر اعراب در مورد معامله قرن ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عربی معامله قرن ترامپ را به مانند یک زمین لرزه می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبران چندین کشورهای عربی — مصر، عربستان سعودی و اردن از کاخ سفید خواستند تا از انتشار یک نقشه راه جدید برای صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها، که توسط جرد کوشنر و جیسون گرینبلات تهیه شده است خودداری کنند.

با اشاره به منابع موثق در دولت خودگردان فلسطین، روزنامه هاآرتص نوشت: نمایندگان کشورهای عربی از عواقب منفی طرح صلح آمیز سفیران ترامپ هشدار دادند.

قاهره، ریاض و عمان استدلال می کنند که کشورشان با مشکلات داخلی ناشی از جنگ داخلی در سوریه و مداخله دائمی ایران روبرو هستند. بنابراین هر برنامه ای که انتظارات فلسطینی ها را برآورده نکند تنها می تواند وضعیت خاورمیانه را تشدید کند.

روزنامه هاآرتص نوشت: مصر نمی تواند با مشکلات داخلی مقابله کند منجمله مبارزه با تروریست ها در صحرای سینا. اردن با مشکلات بسیاری در پشت جبهه که توسط پیامدهای جنگ سوریه بوجود آمده در گریبان است. عربستان با مشکلات در یمن و مبارزه با ایران درگیر است. این طرح در حال حاضر، اگر اورشلیم یا پناهندگان را در برنگیرد یک زمین لرزه خواهد بود که عواقب ناشی از آن ثبات کل منطقه را تضعیف می کند و برای این وضعیت هیچ کس آماده نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала