شوک بزرگ به فوتبال ایران + عکس

© Sputnik / Михаил Сербин /  مراجعه به بانک تصاویر شوک بزرگ به فوتبال ایران + عکس
شوک بزرگ به فوتبال ایران + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از روسیه دو تن از بازیکنان این تیم از فوتبال ملی کناره گیری کردند.

وقتی کی روش عصبانی می شود+ فیلم - اسپوتنیک ایران
وقتی کی روش عصبانی می شود+ ویدئو
به گزارش اسپوتنیک، پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از مسابقات جام جهانی 2018 روسیه و بازگشت این تیم به ایران طی چند روز گذشته شوک های عجیبی به فوتبال این کشور وارد شد. 

اولین شوک به مصاحبه آتشین کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران برمی گردد که به انتقاد از مخالفان خود و کارشکنی در روند آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی پرداخت که نوک پیکان انتقادات وی بیشتر به سوی "برانکو ایوانکویچ" سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قرار داشت.

اما بزرگترین شوک فوتبال ایران به خداحافظی "رضا قوچان نژاد" و "سردار آزمون" دو تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مربوط می شود که با انتشار پیام هایی در صفحات شخصی خود در اینستاگرام، کنارگیری خود را از تیم ملی فوتبال ایران اعلام کردند.

"رضا قوچان نژاد" مهاجم تیم ملی ایران که در سال 2012 به تیم ملی فوتبال ایران پیوسته بود، شب گذشته با انتشار پیامی در صفحه خود نوشت:

سلام، ميگن فوتبال قشنگترين ورزش دنياست. كسى كه پاهاش به توپ خورده ميتونه اين حرف رو تاييد كنه. ورزش فوتبال نه به دين و مذهب فرد نگاه ميكنه، نه به اصليت فرد و نه به وضعيت مالىِ فرد.
اى كاش همه جا اينطورى به فوتبال نگاه ميكردن..!اى كاش آدمايى كه نور دستشونه، جاهاى تاريك رو نور مى انداختن تا همه بتونيم ببينيم، نه اينكه
فقط خودشون ببينن.
بزرگترين هدف فوتبال اينه كه دل مردم رو شاد كنى. درسته كه در اروپا بزرگ شدم، اما از بچگى آرزوم اين بود كه يك روزى، حتى اگر شده يك بار توى استاديوم آزادى پيرهن تيم ملى رو بر تن كنم و بازى كنم. تنها آرزوم اين بود كه با فوتبالم، خانواده و هوادارانم رو شاد كنم.
اين شش سالى كه در تيم ملى حضور داشتم، واسم بزرگترين افتخارى بود كه در فوتبال و زندگى ام تونستم بدست بيارم.
پوشيدن پيرهن تيم ملى واسه من بزرگ ترين آرزو در دنياى فوتبال بود و هنوز هم بعضى موقع ها باورم نميشه كه اين پيرهن رو خدا برام گذاشت تا من تنم كنم.
در اين سالها كه در تيم ملى بودم نمى تونم بهتون بگم چقدر خدارو شكر كردم بابت اين همه لطف و محبتى كه شما عزيزان به من داشتيد. هيچ وقت تشويق هاتون رو يادم نميره ايرانى هاى عزيز و با غيرت
در اين جام جهانى و در روزهاى اخير، خيلى هاتون ازم يه سؤالى پرسيدين كه متاسفانه من هم جوابش رو هنوز نميدونم….شايد بهتره كه بعضى از سؤال ها بى جواب و بعضى از درها توى زندگى هميشه بسته بمونن.. به اين نتيجه رسيدم كه در قلبم، عشقِ به تيم ملى، هر روز بيشتر و بيشتر ميشه، اما عقلم، شخصيتم و غرورم اين اجازه رو به من نميدن كه بهترين پيرهن دنيا رو ديگه بر تن كنم.. دليلش نخواستن نيست، دليلش اينه كه بعضى مواقع بايد يك تصميم سختى رو بگيرى تا بتونى زندگى ات رو دوباره راحت ادامه بدى.
ميخوام از اين طريق از همه آقايان در كادر فنى، تداركات و بازيكنان عزيز تيم ملى تشكر كنم بابت اين شش سالى كه به من افتخار دادين. منو نه تنها كمك كرديد كه بازيكن بهترى بشم، بلكه از من انسان بهترى هم ساختيد..تشكر بابت اين همه لطف و انرژى مثبت. مرسى از شما ايرانى هاى با غيرت، تك تك شما رو از ته دل دوست دارم. به اميد پيروزى و پيشرفتِ تيم ملى ايران. يا على. ١٦ 

در پیام خداحافظی "قوچان نژاد" نشانه های از مسائل و شاید دلخوری هایی به دلیل فرصت نیافتن به بازی در جام جهانی دیده می شود که شاید یکی از دلایل خداحافظی وی قلمداد شود.

اما صبح امروز نیز شوک دیگری به فوتبال ایران وارد شد و "سردار آزمون" دیگر مهاجم تیم ملی ایران که در مسابقات جام جهانی مورد انتقاد بسیاری از هواداران تیم ملی قرار گرفته بود نیز با اتشار پیامی کنارگیری خود را از تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد. 

"سردار آزمون" در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

قهرمانی هر کشوری آرزوی تک تک بازیکنانش هست، همه تلاش من و هم تیمی هایم صعود و پیروزی تیم کشور عزیزمون بود اما با تمام تلاش های بی دریغ ما و دعاهای میلیونها ایرانی تقدیر با ما یار نبود.
بازی در تیم ملی کشورم برای من افتخار بزرگی بود و تا آخر عمرم به خودم میبالم، متاسفانه با همه علاقه ای که دارم و برخلاف میل باطنی و خواسته قلبیم تصمیم گرفتم که از تیم ملی کشورم خداحافظی کنم
این برای یک جوان ۲۳ساله که با سختی ها و مشقت های زیادی به اینجا رسیده قطعا دردناک ترین تصمیم و اتفاق زندگیش خواهد بود
توی زندگی یه چیزهایی هست که حرف اول رو میزنه،با توجه به اینکه مادرم بیماری سختی رو پشت سر گذاشته بود و من خوشحال بودم متاسفانه الان بخاطر نامهربانی و قدرنشناسی عده ای و توهین هایی که به هیچ وجه حق من و هم تیمی هایم نیست، بیماریش تشدید شده، این مسئله من رو بین دوراهی سختی برای انتخاب قرار داده، در نتیجه من مادرم رو انتخاب می کنم.
بیائید همدیگه رو قضاوت نکنیم و از روی ظاهر دیگران اونها رو مورد ارزیابی قرار ندیم،کسی چه میدونه که در پس خنده های من چه سختی های تلخی وجود داره؟؟؟!!!
من برای سلامتی مادر علیرضا جهانبخش عزیزم که بیماری سختی رو پشت سر گذاشته و بهبودی حاصل شده آرزوی سلامتی دارم، تنها علیرضا بود که شاهد روزهای غم انگیز و تلخ دوران بیماری مادرم بود، ممنون رفیق
ختم کلامم در تشکر از کیروش عزیز است،امیدوارم روزی تیم کشورم رو در قهرمانی جهان ببینم.
از تمامی رسانه ها هم بخاطر لحظه لحظه های با ما بودنشون سپاسگزارم و قدردان محبت های تک تک هموطنانم هستم. 
عشق فقط مادر… با ارزوی سلامتی برای همه مادرها

حال پس از این اتفاقات باید دید که عکس العمل اهالی فوتبال ایران به خصوص "فدراسیون فوتبال ایران" و "کارلوس کی روش" چگونه خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه د.م مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه با تیم های "اسپانیا، پرتغال و مراکش" همگروه بود، با پیروزی در برابر مراکش، شکست مقابل اسپانیا و تساوی در برابر پرتغال به کار خود پایان داد و به ایران بازگشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала