واکنش نماینده روسیه به گزارش سازمان ملل درباره برجام

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش نماینده روسیه به گزارش سازمان ملل درباره برجام
واکنش نماینده روسیه به گزارش سازمان ملل درباره برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واسیلی نبزنیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد گزارش ارائه شده توسط دبیرخانه سازمان ماا نشان می دهد تهران شرایط توافق هسته ای برجام را "بدون قید و شرط رعایت کرده است".

به گزارش اسپوتنیک، نبزنیا خاطرنشان کرد این گزارش "شاهد روشن رعایت تعهدات ایران طبق برجام است که نه فقط آژانس بین المللی انرژی اتمی بلکه خود دبیرخانه سازمان ملل بارها آنرا مورد تاکید و تائید قرار داده است".
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای نظامی ایران قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
در تاریخ 8 مه امسال ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را و احیای سیاست اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان شاخت خروج امریکا از برجام جهانیان را از یکی از مهم ترین وسایل برای منع گسترش سلاح هسته ای محروم می سازد.حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала