خشم آمریکا به خاطر رفتار ایران در منطقه

© AFP 2023 / Timothy A. Claryخشم آمریکا به خاطر رفتار ایران در منطقه
خشم آمریکا به خاطر رفتار ایران در منطقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جوناتان کوئن، معاون نماینده دائم امریکا در سازمان ملل کشورهای عضو شورای امنیت را به پیوستن به واشنگتن و اعمال تحریم ها علیه ایران به خاطر "رفتار مهلک" این کشور در منطقه فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، جوناتان کوئن در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره چگونگی اجرای برجام از سوی تهران خاطرنشان کرد:" ما با کشوری سر و کار داریم که قطعنامه های شورای امنیت را بطور دائمی نقض می کند" و گفت"ایالات متحده آماده همکاری با اعضای شورای امنیت برای مقابله با "تهدیدات ناشی از ایران"است.
در تاریخ 8 مه امسال ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را و احیای سیاست اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان شاخت خروج امریکا از برجام جهانیان را از یکی از مهم ترین وسایل برای منع گسترش سلاح هسته ای محروم می سازد.حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала