مارک زاکربرگ، اخراج می شود

© REUTERS / Shu Zhangمارک زاکربرگ، اخراج می شود
مارک زاکربرگ، اخراج می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرمایه داران فیسبرک از عملکرد موسس این شبکه اجتماعی رضایت کافی را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیزنس اینسایدر، سرمایه گذاران شرکت فیس بوک و جمعی از صاحبان سهام در این شرکت، که سهم آنها به سه میلیارد دلار می رسد، خواهان اخراج مارک زاکربرگ از پست خود به عنوان رئیس هیئت مدیره می باشند.

سرمایه گذاران فیس بوک به طور فزاینده ای از  بنیانگذار این شرکت ناراضی هستند. به گفته آنها، از سال 2012، زمانی که شرکت وارد حراج شد تا بدین لحظه، آنها هرگز اینقدر از عملکرد شرکت ناامید نشده اند. پس از یک سری از رسوایی —  استفاده از پلت فرم های این شبکه برای نفوذ در انتخابات در ایالات متحده یا مصونیت از مجازات افراد دخیل در جمع آوری داده های کاربران توسط کمبریج آنالیتیکا — سهامداران نا امیدتر شده اند.

سرمایه گذاران علت وجود این مشکلات را به نحوه مدیریت فیس بوک ارتباط می دهند و خواستار تعویض وی هستند.

گفتنی است، پیش از این موسس فیس بوک مارک زاکربرگ در جلسه کنگره سنا در آمریکا حاضر شد تا در مورد اطلاعات شخصی کاربران شبکه اجتماعی توضیح دهد. زاکربرگ به علت رسوایی جمع آوری داده های کاربران فیسبوک توسط "کمبریج آنالیتیکا" به سوالات سناتورها پاسخ می داد. علاوه بر این، او توضیح داد که چگونه از شبکه های اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 استفاده کردند. در این زمینه، او از «رباتهای روسی» شکایت کرد، که در طول این دوره فعال بودند، اما فیسبوک توانست حسابهای این بوت ها را حذف نماید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала