محاصره پایگاه آمریکایی در سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanمحاصره پایگاه آمریکایی در سوریه
محاصره پایگاه آمریکایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه آمریکایی در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع مطلع، ارتش سوریه با پاکسازی مناطق گسترده ای از صحرای سوریه (البادیه)، پایگاه آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق، در محاصره قرار داد.

ارتش سوریه در عملیاتی توانست منطقه ای با ابعاد 45 و 60 کیلومتر از بادیه سوریه تا مرز عراق را از باقیمانده های داعش پاکسازی کند. این عملیات از هفت کیلومتری جنوب منطقه حمیمه و محورهای ایستگاه دوم و سوم پمپاژ نفت در بادیه سوریه آغاز و به پاکسازی مناطق گسترده ای در بادیه و نوار مرزی سوریه و عراق از البوکمال تا التنف منجر شد.

نیروهای آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق بدون موافقت دولت سوریه مستقر هستند و از باقیمانده های گروه تروریستی داعشی حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی به عمل می آورند و زیر نظر نیروهای ویژه آمریکا برای آنها پایگاه های آموزشی تاسیس کرده اند به گونه ای که این مناطق ظرف چند ماه اخیر به منطقه آغاز عملیات تروریستی داعش برای حمله به شماری از مراکز و نقاط نظامی در منطقه البادیه سوریه تبدیل شده است.

در سال 2015 گروه تروریستی داعش حدود 50 درصد از خاک سوریه را در تصرف خود داشت، اما در اثر عملیات نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه، این گروهک تروریستی هم اکنون حدود چهاردرصد خاک سوریه را در تصرف و اشغال خود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала