واکنش فیفا به شبهات در خصوص دوپینگ فوتبالیست های روس

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش فیفا در خصوص دوپینگ فوتبالیست های روس
واکنش فیفا در خصوص دوپینگ فوتبالیست های روس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرنگار نیک هریس، مطالبی کذب در خصوص دوپینگ فوتبالیست های روسیه منتشر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، طبق معمول، نیک هریس روزنامه نگار انگلیسی در مقاله منتشر شده در روزنامه دیلی میل، یک مجموعه اطلاعات ناقص از منابع مختلف را برای مخاطبان ارسال نموده است، اسنادی که به تحقیقات فیفا و سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ مربوط نمی شود. او به این نکته کلیدی توجه نکرده است که، نتایج تحقیقات دوپینگ و بررسی های فیفا در همکاری با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ WADA انجام شده است. به نظر می رسد آقای هریس معتقد است که اطلاعات منتشر شده توسط سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، کافی نیست. اما او نمی داند که نتایج دوپینگ با همکاری این دو سازمان (فیفا و سازمان مبارزه با دوپینگ) انجام شده است. این روزنامه نگار تنها بخشی از اسناد را به دلخواه خود انتخاب نموده و منتشر نموده است.
در زیر، متن بیانیه ارسال شده توسط فدراسیون فوتبال به هریس قبل از انتشار مطالب وی، آمده است: "فیفا تحقیقات گسترده ای در مقیاس بزرگ در خصوص این موضوع انجام داده است، با این نتیجه که در حال حاضر شواهد کافی برای اثبات نقض قوانین ضد دوپینگ توسط هیچ یک بازیکنان روسیه وجود ندارد. تحقیقات در مورد بازیکنان فوتبال روسیه در چارچوب تیم ملی مقدماتی جام جهانی 2018 ، تکمیل شده است و پرونده بسته شده است. این اسناد توسط سازمان جهانی ضد دوپینگ مورد تایید واقع شده است".
در واقع اظهارات آقای پوند و آقای مک لارن، که خبرنگار هریس به آن استناد نموده است، نادرست است. آنها اطلاعات کافی ندارند، زیرا پوند هرگز در جریان تحقیقات در خصوص نقض احتمالی قوانین ضد دوپینگ در فوتبال روسیه نبوده است، و آقای مک لارن پس از تابستان سال 2017 در جریان این موضوع قرار گرفته است، وی که می گوید بر نتایج فیفا شک دارد، در حالی که سازمان جهانی ضد دوپینگ آنها را تایید کرده است، پس بهتر است به سازمان جهانی ضد دوپینگ مراجعه نماید".
گفتنی است، مسابقات جام جهانی فوتبال از روز 14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018 در 12 استادیوم در 11 شهر روسیه از جمله مسکو، کالینین گراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود ، سامارا، سارانسک، روستوف نا دونو، سوچی و یکاترینبورگ در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала