هواداران خارجی کل آبجو جام جهانی را خوردند

© Depositphotos.com / Silianهواداران خارجی کل آبجو جام جهانی را خوردند
هواداران خارجی کل آبجو جام جهانی را خوردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هفته نامه "نیوزویک" چاپ آمریکا، پیشخدمت یک رستوران مسکو گفت که آنها در انتظار آن نبودند که هواداران جام، کل آبجویشان را بخورند.

در روزهای اخیر از مسکو، کازان و نیژنی نووگورود، جایی که بازی های جام جهانی 2018 برگزار می شود، گزارش های متعددی ارسال شده حاکی از اینکه ذخایر آبجو در کافه ها و رستوران های نزدیک به استادیوم به ته کشیده شده است.

از تمام مسائلی که روسیه در جام جهانی انتظار داشت، کمبود آبجو در جایگاه آخر قرار داشت. اما همانا با این مشکل هواداران فوتبال در مسکو و دیگر شهرهای میزبان بازی ها مواجه شدند. تقاضای به قدری بالا بود که تولید کنندگان آبجو در انتظار آن نبوده و نتوانستند برای آن آماده شوند.

"مارتین فریدمَن" رئیس سرویس امنیتی اتحادیۀ فوتبال سوئد معتقد است که برای هواداران این کشور اسکاندیناوی پیدا کردن مکان هایی در نیژنی نووگورود که آنها بتوانند در آن آبجو بگیرند دشوار بود. این شهر هرگز چنین چیزی را نددیده است. 7 هزار هوادار سوئدی برای تماشای بازی تیم خود با کره جنوبی در تاریخ 18 ژوئیه سال میلادی جاری به نیژنی نووگورود آمدند. بازی بعد از ظهر شروع شد و نزدیک به شام پایان یافت. آبجو در شهر حتی قبل از آغاز بازی پایان یافت. برای صاحبان کافه ها شگفتی بزرگی بود که چنین تعداد فوتبالدوستان خارجی نزد آنها آمدند.

هوادار تیم روسیه در مسابقات جام جهانی -2018 در روسیه - اسپوتنیک ایران
هواداران فوتبال در مسابقات جام جهانی در روسیه

روزنامه تجاری "کامرسانت" در این رابطه نوشت: شرکت های انهایرز- اینبیف و آنادولو افس تحویل دهندگان اصلی آبجو برای جام جهانی 2018 در روسیه، می گویند که حجم فروش این نوشابه هم اینک از همه شاخص های این فصل تجاوز کرده است. نمایندگان شرکت های دیگر نیز گزارش های مشابهی دادند. نماینده کافه "سِن پیترز اِند سِن انتون" در مسکو گفت که آنها مقادیری 4 برابر بیشتر از میزان معمول آبجو را فروختند. ناگفته نماند که هوای مسکو بصورت غیر مترقبه به 30 درجه سانتیگراد رسید.

در ضمن پرسنل رستوران های گوگول و آل اسادور مسکو تعریف می کنند که مجبور بودند ذخایر آبجو خود را در سه روز بصورت اضافی پر کنند. تنها در گوگول در سه روز، بیش از 800 لیتر را خوردند. در آل اسادور روز جمعه آبجو تمام شد و فقط روز دوشنبه آبجوی تازه را آوردند. روزهای شنبه و یکشنبه در روسیه تعطیل است.

روزنامه "ودوموستی" چاپ مسکو نوشت: خطر خشکسالی آبجو تا حدودی ناشی از کاهش مداوم در فروش و تولید این نوشابه در روسیه است، زیرا روس ها چندین سال است که آبجو را به ابعاد کمتر خریداری می کنند. در دوره ای از 2007 تا 2016، فروش آبجو در روسیه به یک سوم کاهش یافت و در سال گذشته باز هم به میزان 5 درصد دیگر کمتر شد.

اتحادیه آبجوسازان روسیه ابراز امیدواری کرد که جام جهانی کمک خواهد کرد که حجم فروش آنها افزایش یابد. چنین به نظر می رسد که این امیدواری برآورده می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала