گزارش و تحلیل

اگه برای یه توپ اینجوری میجنگن برای مملکت چه کار می کنن؟

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر بازی ایران و اسپانیا
بازی ایران و اسپانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازی اخیر ایران و اسپانیا در جام جهانی روسیه صحنه هایی از رشادت های جوانان ایرانی داشت که به هیچ وجه نمی توان آن را از روحیه جوانان ایران در زمینه های مختلف جدا کرد.

به نظر یکی از ماندگارترین صحنه های بازی زمانی اتفاق افتاد که چند بازیکن ایرانی خود را روی توپ انداختند و حاضر شدند ضربات لگد اسپانیایی ها را تحمل کنند اما اجازه ندهند توپ که در پنجاه سانتیمتری گل ایران قرار داشت وارد گل شود.

تیم اسپانیا معروف به تیم یک ملیارد دلاری بهترین بازیکنان جهان را در اختیار داشت اما مشخص بود که در مقابل مقاومت جوانان ایرانی کم آورده بود و اگر یک گل شانسی نبود قطعا شکست مفتضحانه ای در مقابل ایران می خورد.

وقتی اینجا از شکست مفتضحانه صحبت می کنیم به این دلیل است که حتی مساوی کردن با تیم ایران برای تیم نامدار اسپانیا یک شکست به حساب می آید.

ایرانی ها پس از گل خوردن دروازه تیم اسپانیا را به توپ بستند و کاملا مشخص بود که تیم نامدار اسپانیا در بهت و حیرت فرو رفته و شاید شیرین کاری بازی کنان ایرانی در به قول معروف لایی رد کردن ها خود نشان واضحی از روحیه قوی تیم ایران در این بازی بود و نشان داد که ایرانی ها تا لحظه آخر جنگنده هستند و به هیچ وجه شکست را قبول نخواهند کرد.

اگر ویدیو چک به داد اسپانیایی ها نرسیده بود قطعا ایران یک شگفتی به شگفتی های جام جهانی روسیه افزوده بود، گو اینکه با همین بازی هم شگفتی آفرید.

همان لحظه فداکاری جوانان ایرانی در جبهه های جنگ ایران و عراق به یادم آمد.

زمانی که جوانان ایرانی در مقابل پیشرفته ترین و مدرن ترین تسلیحاتی که در اختیار عراق بود از جان مایه می گذاشتند.

© Sputnik / Максим Богодвид /  مراجعه به بانک تصاویر بازی ایران و اسپانیا
بازی ایران و اسپانیا - اسپوتنیک ایران
بازی ایران و اسپانیا

هواپیماها و توپ وتانک های پیشرفته عراق در مقابل جانفشانی جوانان ایرانی زمین گیر شده بود و جوانان ایرانی برای باز کردن میدان های مین و شکست خط دشمن از بدن خود استفاده می کردند چون هیچ سلاح دیگری در اختیار نداشتند.

اگر عراق با آن همه توانمندی نظامی و حمایت بین المللی و تسلیحاتی و مالی نتوانست ایران را شکست دهد به این دلیل بود که جوانان ایرانی همانگونه که در بازی ایران و اسپانیا خود را روی توپ انداختند تا وارد دروازه ایران نشود خود را روی ذره ذره خاک ایران انداختند تا دشمن نتواند به ایران گزندی وارد کند.

یکی از نکته های بسیار زیبا در این ماجرا سخنان سرمربی تیم ملی ایران آقای کارلوس کیروش بود که اظهار داشت شما نمی دانید ما با چه تحریم هایی مواجه هستیم اما با این حال اجازه ندادیم که تحریم ها روی عملکرد ما تاثیر بگذارد.

به نظر می آید باید این سخنان آقای کیروش را در قاب طلا گرفت و در مقابل برخی مدیران که ناکارآمدی خود را گردن تحریم ها می اندازند قرار داد.

شاید هم وقت آن رسیده به آقای کیروش پیشنهاد دهیم شهروندی ایران را دریافت کند چون احساس می شود تعصب وی برای تیم ملی ما از تعصب بسیاری از مدیران مملکت برای حل مشکلات مردم بسیار بیشتر است.

برخی تلاش داشتند شک و شبهه ایجاد کنند که اگر روزی دشمنی به ایران حمله کند دیگر آن جوانان اول انقلاب وجود ندارند تا از مملکت دفاع کنند، ولی زهی خیال باطل، رفتار جوانان ایرانی در این بازی نشان داد که خون ایرانی در رگ جوانان ایرانی است و تا وقتی این خون در جریان است هیچ کس نمی تواند به ایران گزند بزند و به وقت اش جوانان امروزی هم مثل جوانان دیروزی با جان خود از ذره ذره خاک ایران دفاع خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала