گزارش و تحلیل

مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه

مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این بار، کشتی گیران کم شنوا و ناشنوای ایرانی در شهر ولادیمیر بر سکوی سوم نشستند.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای داغ برگزای مهمترین رویداد ورزشی جهان جام جهانی فوتبال در سال 2018 روسیه، مسابقات قهرمانی دیگری در این کشور برگزار شد. در شهر ولادیمیر، 5مین مسابقات قهرمانی بزرگسالان و سومین مسابقات قهرمانی جهان در کشتی فرنگی کشتی گیران کم شنوایان و ناشنوایان برگزار شد.

تیم ملی ایران با 20 کشتی گیر، که 15 نفر آنها مدال های این مسابقات را کسب کرند، به مقام سوم رسیدند. در مسابقات کشتی جهانی ناشنوایان، ورزشکاران ایرانی جایگاه شایسته سوم را کسب کردند و پس از روسیه و ترکیه مدال برنز بازی ها را بدست آوردند. کشتی گیران ایرانی بار دیگر ثابت کردند که علیرغم اختلالات شنوایی، توانایی زیادی برای دفاع از افتخار کشورشان در مسابقات قهرمانی جهان را دارند.

آقای سجاد ترابی، مربی ریکاوری تیم ملی کشتی گیران کم شنوای ایرانی در خصوص تیم ایران با خبرگزاری اسپوتنیک به صحبت نشست.

- آیا برای تیم شما این اولین سفر  به روسیه یا خیر؟ ایران در چه رده هایی مسابقات شركت می كنند؟ ورزشكارانی كه موفق به كسب مدال در این مسابقات جهانی شدند در ایران از سوی دولت و سازمانهای ورزشی پاداش هم می گیرند؟  فرایند آموزش و تربیت ورزشكاران كم شنوایان در ایران چگونه است؟  

 "بچه های ما برای اولین بار در روسیه حضور داشتند. ورزشکاران ما در 10 وزن در رده بزرگسالان و در 10 دسته در رده جوانان در کشتی شرکت کردند. بچه ها نتیجه خوبی دادند. بزرگسالان 3 نقره و 4 "برنز" را به دست آوردند و جوانان — 4 نقره و 4 برنز را کسب نمودند. در نتیجه، در این رویداد ورزشی، تیم ایران جایگاه سوم را به دست آوردیم. این ورزشکاران در ایران مورد حمایت قرار می گیرند و برای مدال های ارزشمندی کسب می کنند، پاداش دریافت خواهند کرد.

مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه - اسپوتنیک ایران
1/2
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه - اسپوتنیک ایران
2/2
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه
1/2
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه
2/2
مدال برنز برای ورزشکاران ایرانی در روسیه

لازم به ذکر است که بچه های ما دارای مشکلات شنوایی هستند، اما با ورزش های معمولی در باشگاه های خود، تمرین می کنند. هیچ شرایط خاصی وجود ندارد که با دیگر ورزشکاران تفاوت داشته باشد. تنها مشکل ما، برداشتن مانع روانی و عاطفی در سالن های آموزشی است. و در غیر این صورت آنها هیچ تفاوتی با ورزشکاران سالم ندارند و آنها حتی می توانند با آنها رقابت کنند. با این حال، ورزشکاران با اختلالات شنوایی با زبان اشاره، یکدیگر را درک می کنند. این امر به ما کمک می کند تا با ورزشکاران سراسر جهان تماس برقرار کنیم. تقریبا نیازی به مترجم نیست. آنها به راحتی می توانند یکدیگر را درک کنند و ارتباط برقرار کنند. "

-امروز  مسئله دوپینگ در میان ورزشكاران تبدیل به یك مشكل حساس و جنجال  سیاسی شده است. شما در  مورد این مشكل چه نظری دارید؟ آیا برای ورزشكاران ناشنوا و كم شنوای ایرانی مسئله دوپینگ پیش آمد یا خیر؟

"بله مسئله دوپینگ در دنیا امروز خیلی حساس و حیاتی هست و ورزشکاران و مربیان باید خیلی به این مسائل توجه ویژه داشته باشند. در مورد تیم ملی ایران این مسئله خیلی حائز اهمیت بوده از طرف کادر فنی تیم، برای اینکه یک تیم سالم و سرحال رو که دور از هرگونه حواشی باشه رو روانه مسابقات جهانی نماید.

— سطح برگزای مسابقات چگونه بود؟

"سازماندهی و برگزاری چنین قهرمانی جهان در بالاترین سطح بود، اما کاستی هایی وجود داشت. در اینجا هوا در تابستان، خیلی سرد بود. ما حتی در ابتدای ورود خود یخ زده بودیم. ورزشکاران روسی و همچنین ترک ها حریفان قوی ما  بود. اما روسها  بسیار فنی هستند، این یک تجربه عالی برای ماست. ورزشکاران روسی رقبای قوی برای ورزشکاران ما هستند. بار دیگر، آنها خود را به عنوان ورزشکاران و میزبان مسابقات قهرمانی شایسته نشان دادند و با ما بسیار مهربان بودند".

ابوذر ربیع زاده کشتی گیر فرنگی کار وزن 82 کیلوگرم از ایران در خصوص حضور خود در شهر ولادیمیر چنین می گوید:
"سطح مسابقات از نظر کمی و دکور مسابقات و استقبال تماشاگران عالی بود، ولی از نظر کیفی مشکلاتی هم داشت، یکی از مشکلات سرمای داخل سالن مسابقات بود که کف سالن یخ بوده و برای مسابقات با یخ بوده که روی اون رو تشک کشتی گذاشته بودند و وقتی در اتاق تمرین کشتی گیر خودش رو گرم میکرد که به روی تشک بره تو اون فاصله زمانی پنج دقیقه ای کاملا بدن ورزشکار سرد میشد و احتمال ودرصدضربخوردگی رو برای ورزشکار بیشتر می کرد. مهمترین رقبا در تمام دوره ها کشور روسیه و ترکیه هست که در این دوره از مسابقات در هر دو رده تیم روسیه(میزبان) اول و تیم ترکیه به مقام دوم دست پیدا کردند. مهارت کشتی گیران روسیه همیشه خوب بود همینطور در سطح شنواها، بحرحال روسیه هم میزبان این مسابقات بود و یک پوین مثبت هم برای روسیه بود. برخورد مردم روسیه  نظر میزبانی بسیار خوب بود".

— آیا  در ایام برگزاری جام جهانی از  تیم ملی فوتبال ایران تشویق می کنید؟  پیش بینی شما از بازی های  تیم ایران چیست؟

"بله بله ما عاشق تیم ملی فوتبال کشورمان هستیم و اینجا در روسیه از طریق رسانه این مسابقات رو دنبال می‌کنیم
البته چون فاصله محل اسکان تیم ملی کشتی در منطقه ولادیمیر روسیه هست و با شهر سنت پترزبورگ چیزی در حدود نهصد کیلومتر فاصله ست و با توجه به رزرو قبلی بلیط مسابقات شرایط مهیا نشد که کادر و کشتی گیران تیم ملی ایران بتوانند از این مسابقه که بین ایران و مراکش هست دیدن کنیم. ما مدال برنز خود را به مردم ایران و تیم ملی فوتبال مان تقدیم می کنی. پیش بینی در فوتبال سخت هست، ولی انشاءالله تیم ایران در این مسابقات پیروز و سربلند بشوند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала