وزیر سابق اسرائیلی به نفع ایران جاسوسی می کرد+عکس

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر سابق اسرائیلی به نفع ایران جاسوسی می کرد
وزیر سابق اسرائیلی به نفع ایران جاسوسی می کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر سابق اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازYnet ، پلیس اسرائیل اعلام کرد که گونن سگو، وزیر سابق و عضو سابق پارلمان اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است.

گونن سگو که یک پزشک بوده و سابقه تصدی وزارت انرژی و زیرساخت را بین سال‌های 1992 تا 1995 داشته، طبق دادخواستی، متهم به یاری رساندن به کشور دشمن، جاسوسی علیه رژیم اسرائیل و انتقال چندین پیام به یکی از دشمنان شده است.

طبق این گزارش، سگو که سال‌های اخیر در کشور نیجریه ساکن بوده، در ماه می به گینه استوایی نقل مکان کرده است. وی پس از ورود به اسرائیل به اتهام ارتباط با سرویس اطلاعاتی ایران و یاری رساندن به فعالیت آن علیه اسرائیل بازداشت شده بود.

پلیس اسرائیل می افزاید که گونن توسط اطلاعات ایران استخدام شده و یکی از مأمورین اطلاعاتی آن ها شده بود، ضمن اینکه نخستین تماس آن ها در سفارت ایران در نیجریه اتفاق افتاده بود.

اتهامات وارده به این وزیر اسبق اسرائیلی عبارتند از انتقال اطلاعات به منابع ایرانی در مورد بخش انرژی اسرائیل، مکان های امنیتی و ساختمان های اسرائیل، و همچنین هویت مقامات شاغل در سازمان های امنیتی و سیاسی رژیم اسرائیل.

روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نیز روز گذشته از سرقت اسناد سری از خودروی فرمانده تیپ کماندوهای ارتش اسرائیل خبر داده بود. سرهنگ آوی بولت پیشتر فرمانده تیپ کرانه باختری بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала