خبرگزارى چين ترامپ را احمق ناميد

© REUTERS / Hyungwon Kangخبرگزاري چين ترامپ را احمق ناميد
خبرگزاري چين ترامپ را احمق ناميد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رسمی چین به دنبال افزایش تنش در روابط اقتصادی دو کشور چین و آمریکا ،رییس جمهوری آمریکا را احمق خواند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینهوا، خبرگزاری رسمی چین با اشاره به اعمال تعرفه های تجاری توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه چین نوشت: یک فرد هوشیار اقدام به ایجاد پل می‌کند اما یک احمق دیوار می‌سازد.

 

به دنبال افزایش تنش در روابط اقتصادی دو کشور چین و آمریکا به دلیل اعمال تعرفه های 25 درصدی بر کالاهای چینی توسط رییس جمهوری آمریکا، این رسانه در یاداشتی نوشت: با جهانی شدن اقتصاد هیچ جدایی وجود نخواهد داشت و هیچ کشوری هم نمی‌تواند برای توقف روابط تاریخی حصار ایجاد کند اما دولت ترامپ این کار را کرده است.

دولت ترامپ، در ماه آوریل پیش نویس برنامه ای جهت اعمال تعرفه های سنگین بر طیف گسترده ای از واردات از چین را بر اساس ماده 301 از قانون تجارت آمریکا اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که این تعرفه‌ها برای جلوگیری از نقل و انتقالات ناعادلانه تکنولوژی و مالکیت معنوی آمریکا به چین و حمایت از مشاغل آمریکایی ضرورت دارند.

کمیته مقررات تعرفه گمرکی شورای دولتی چین نیز روز گذشته در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال مجدد تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی، بر 659 نوع از کالاهای واردات آمریکا به مبلغ حدود 50 میلیارد دلار تعرفه 25 درصدی وضع کرد.

چین معتقد است اعمال تعرفه های گمرکی آمریکا بر چین با مقررات سازمان تجارت جهانی و تفاهم به دست آمده در مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور مغایر است و به شدت به حقوق قانونی چین و منافع کشور و مردم این کشور آسیب می رساند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала