پيشنهاد سازمان ملل به حوثى های يمن درباره حديده

© Sputnik / Sergey Guneevپيشنهاد سازمان ملل به حوثى های يمن درباره حديده
پيشنهاد سازمان ملل به حوثى های يمن درباره حديده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن که به صنعاء سفر کرده بود در دیدار با مسئولان انصارالله پیشنهادی را ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن که به صنعاء سفر کرده بود در دیداری با مسئولان انصارالله پیشنهاد داد تا اداره شهر و بندر حدیده به کمیته‌ای تحت نظارت سازمان ملل واگذار شود.

او این پیشنهاد را در راستای جلوگیری از ادامه حملات عربستان و ائتلاف تحت رهبری این کشور به شهر و بندر حدیده مطرح کرده است.

گروه های مسلح وابسته به دولت یمن و ائتلاف عربی به رهبری عربستان چند روزی است که عملیاتی را برای اشغال حدیده آغاز کرده اند.

سازمان ملل بار‌ها هشدار داده که این عملیات و نتایج آن می‌تواند به یکی از بدترین بحران‌ها و جنایت‌های انسانی در سال تبدیل شود.

چند روز پیش نیروهای ارتش یمن، با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی کنترل فرودگاه بین المللی حدیده در یمن را به دست گرفتند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала