دسیسه های جدید ناتو در رابطه با روسیه

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فتنه گری جدید ناتو در رابطه با روسیه آشکار شد.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا و ناتو کاری می کنند تا روسیه راعلیه خود تحریک کنند و درخواست نروژ برای دوبرابر کردن نیروهای ناتو در خاک آن کشور آخرین نمونه از تحریکات جدید ائتلاف ناتو است.

تد هالن کارپنتر کارشناس آمریکایی در سیاست خارجی در مقاله منتشره در «نشنل اینترست» نوشت:«جالب آن است که نروژی ها می خواهند نیروهای اضافی در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شوند. هم اکنون 330 نظامی نیروهای مسلح آمریکا در نروژ مستقر هستند که دائم عوض می شوند. اگر به درخواست اسلو تأیید شود، تعداد نظامیان آمریکایی تا 700 نفر افزایش خواهد یافت.

قرار است آنها در شمال و در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شوند. هم اکنون نیروهای آمریکایی در بخش مرکزی نروژ مستقر هستند.

از نظر کارپنتر کارشناس آمریکایی، آنچه وزیر خارجه نروژ در باره موقت بودن حضور نیروهای آمریکایی در نروژ گفت، فقط یک «ترفند کلاسیک»است و نمی تواند کسی را گول بزند، به ویژه ولادیمیر پوتین و همکاران وی در کرملین را.

شایان ذکر است که در زمان اتحاد شوروی، ناتو یکی از اجزاء مهم استراتژی  بیرون راندن مسکو از  مدار ژئوپلیتیکی اروپا بود. اما رهبران غربی به استفاده از این مدل در رابطه با روسیه ادامه می دهند، آنهم با شدت بیشتر و عضویت اعضای جدید.

کارپنتر در ادامه گفت:«آمریکا و ناتو باید از یک رویکرد واقع بینانه پیروی کنند. هر ملتی اینگونه رفتار ناتو در نزدیکی مرزهای خود را رفتاری خصومت آمیز و حتی تهدید کننده به حساب می آورد. ادامه  چنین رفتاری می تواند به  درگیری فاجعه باری منجر شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала