چگونه سوخو-35 می تواند F-22 را نابود کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyچگونه سوخو-35 می تواند F-22 را نابود کند
چگونه سوخو-35 می تواند F-22  را نابود کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضعف سیستم رادار جنگنده F-22 از زمان طراحی اولیه آن باقی مانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The National Interest، جنگنده F-22 چندین نقطه ضعف دارد. به طور خاص،فاقد سیستم جستجو و ردیابی IR که اجازه می دهد هواپیماهای دشمن را با حرارت موتور ردیابی کند،است.

علاوه بر این، F-22 فاقد سیستم رادار جانبی است،که بدون آن نمی تواند حرکت موشک های دشمن را بدون اینکه در راستای حرکتی آن ها باشد تعقیب کند.نویسنده همچنین تاکید می کند که این کاستی ها مرتبط با طراحی اولیه این جنگنده است. در سال 1981، نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد خود را با General Dynamics و Douglas McDonnell برای طراحی اولیه یک جت جنگنده تاکتیکی منعقد نمود.

پنج سال بعد دو تیم ازمتشکل چند شرکت شروع به کار بر روی این هواپیما کردند. نیروی هوایی ارتش آمریکا نیز خواستار همکاری  مشترک در این پروژه شد تا استعدادهای بیشتری در این برنامه به کار گرفته شوند.

در سال 1989، زمانی که هر دو تیم نمونه های اولیه خود را طراحی کردند، نیروی هوایی ایالات متحده F-22  را به تمامی سیستم های الکترونیکی که می توانست به قیمت 9 میلیون دلار مجهز کرد.پیش بینی می شد این جنگده 16 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

با توجه به این محدودیت های مالی،تصمیم گرفته شد تا سیستم های جستجو و ردیابی IR و برخی از سیستم های دیگر، از جمله رادار های جانبی در این جنگنده بکارنرود.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала