گزارش و تحلیل

چه چیز نصیب هواداران جام جهانی روسیه خواهد شد؟

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر چه چیز نصیب هواداران جام جهانی روسیه خواهد شد؟
چه چیز نصیب هواداران جام جهانی روسیه خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به قول از آفتن پستن، روزنامه نروژی، شهرهای روسیه لباس جشن به تن کرده و جام جهانی فوتبال را بعنوان یک رژه تلقی می کنند.

یازده شهر میزبان جام جهانی بسیار متحیر خواهند شد.

- چهره جدید شهر های روسیه

واکنش هواداران به پیروزی روسیه در بازی افتتاحیه جام جهانی با عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
واکنش هواداران و کاربران به پنج گل روسیه+تصاویر
گردشگران آمریکایی با تحسین می گویند: چه تمیز است اینجا! حتی یک ته سیگار دیده نمی شود! تنها در مسکو 1100 کیلومتر با کاشی های خیابانی روکاری شده است. تقاضا برای گرانیت در شهرهای بخش اروپایی روسیه به‌قدری افزایش یافته است که در شرق کشور از کمبود سنگ قبرها گله کردند. مسکو زیبا‌تر و راختتر از پایتخت های اروپایی شده و مرکز شهرهای میزبان جام جهانی بازسازی و تزیین شدند.

- قطارها مانند عقربک ساعت حرکت می‌کنند

اگر قطار ها مانند نروژ زیاد دیر کرده و لغو می‌شدند روس ها مدتها پیش قیام کرده بودند. در روسیه هم تعداد مشکلات کم نیست، اما قطارها و مترو تقریبا همیشه مثل ساعت کارمی کنند. خبرنگار آفتن پستن پس از طی کردن از 20 هزار کیلومتر با راه آهن روسیه، به مدت پنج دقیقه دیر کرد. همه هواداران فوتبال حق دارند بلیط های قطار رایگان تهیه کنند. بنابراین، سازمان دهندگان سعی کردند خطوط هوایی و بزرگراه را از تجمع های زیاد مختص مسابقه قهرمانی رها کنند.

- ورزشگاه ها

فقط چهار سال پیش در سراسر روسیه دشوار بود که یک استادیوم جداگانه پیدا کرد که به طور کامل با مقتضیات اتحادیۀ فوتبال بین المللی- فیفا مطابقت داشته باشد. برای جام جهانی، 12 استادیوم به طور اساسی بازسازی شده و یا از نو ساخته شده است. بعضی از آن‌ها واقعا عظیم و با شکوه اند. در ضمن در پنج تا از آن‌ها سال آینده بازی لیگ برتر انجام نخواهد شد زیرا تیم های محلی عضو آن نمی باشند.

- قیمت های روسیه

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
هزاران هوادار ایرانی در روسیه+عکس
پس از کسر هزینه هتل ها، مسکن و کالاهای وارداتی، مهمانان این مسابقات به شدت تحت تاثیر مثبت میزان قیمت های روسیه قرار خواهند گرفت.
بطری نیم لیتری آبجو خوب روسی برای شما 270 روبل (4 و نیم دلار) و حتی کمتر تمام خواهد شد. تیم روزنامه نگاران ورزشی آفتن پستن در رستوران های روسی غذا و ناهار عالی را خورد و هرگز بیش از یک هزار و دویست روبل (20 دلار) پرداخت نکرد.

روبل کم ارزش، که نرخ آن کمتر از پنج سال پیش به دلیل کاهش قیمت نفت سقوط کرد، به طور کلی، کیف پول مهمانان خارجی را خوش حال خواهد کرد.

با این حال، بهتر است در مورد تاکسی محتاط باشید. از یک خارجی برای رفتن از فرودگاه تا شهر 26 هزار روبل گرفتند هرچند که هزینه واقعی این سفر 1500 روبل بود.

- روس های کنجکاو و مهربان

با مهمانان خارجی در همه جای جام جهانی در روسیه داوطلبان همراه خواهند بود. آن‌ها دوره های ویژه ای در تاریخ، زبان های خارجی و حتی پیشگیری از بروز اختلاف و درگیری را گذرانده اند.
روس ها بیشتر از اینکه در جهان در باره آن‌ها تصور دارند کنجکاو هستند. تنها مشکل این است که بسیاری، مخصوصا افراد متعلق به نسل های قدیمی، انگلیسی صحبت نمی کنند.
در تمام شهرهای میزبان برای رانندگان تاکسی، دوره های پایه زبان انگلیسی سازماندهی شد تا بتوانند مسیر را توضیح دهند.

- امنیت از همه مهمتر

واکنش پوتین به اولین گل باعث شادی کاربران شبکه های اجتماعی شد+ویدئو - اسپوتنیک ایران
واکنش پوتین به اولین گل باعث شادی کاربران شبکه های اجتماعی شد+ویدئو
برگزاری هر گونه مسابقه ورزش به افزایش اقدامات امنیتی نیازمند است، اما روس ها در این مورد از همه پیشی گرفته اند. سرویس امنیت فدرال روسیه- اف اس بی درخواست می کند که مهمانان هنگام ثبت نام در هتل از تمامی صفحات گذرنامه کپی بگیرند.

علاوه بر این، تمام مهمانان باید در عرض سه روز در پلیس ثبت نام کنند.

در همه جا، نگهبان ها، پلیس ها، نمایندگان خدمات ویژه و پرسنل اف اس بی حضور دارند. هر آنچه در داخل ورزشکاه و خارج از آن اتفاق می افتد — همه چیز زیر نظر آن‌ها قرار دارد. همه گونه تظاهرات سیاسی ممنوع شده است.

کلاً روسیه دشمنان زیادی دارد و از آنجایی که کشور حق میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2010 را به دست آورد، این وضعیت حتی بدتر شده است. بنابراین، اقدامات احتیاطی بی سابقه ای صورت گرفته است. راستش صف های دایم باعث نارضایتی مردم می شود، ولی اکثر روس ها بر این باورند که این یک پرداخت کوچک بابت امنیت است. مهم این است که از هر اقدام تروریستی هنگام این جام جلوگیری شود.

گفتنی است که برای تماشای 21 مین جام جهانی فوتبال دو میلیون نفر از هوادار سراسر جهان به روسیه آمده و این کشور برای برگزاری این جشن فوتبال بیش از 12 و نیم میلیارد دلار مصرف کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала