گزارش و تحلیل

بی احترامی به عربستان در اسپانیا قدغن است

© REUTERS / Enrique Calvoبی احترامی به عربستان در اسپانیا قدغن است
بی احترامی به عربستان در اسپانیا قدغن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- مطبوعات اسپانیا بسوی عربستان رو آوردند. سعودی ها کارهای فراوانی انجام دادند تا سیمای ایران در اسپانیا بدنام شده و بازرگانان آن با ریاض داد و ستد کنند.

شاهرخ حبیبی موسس شرکت مشاوره ای Ibero-Persiaو کارشناس در امور ایران به اسپوتنیک گفت: رسانه های اسپانیایی اغلب با او مصاحبه می کنند، اما در نهایت، گفته های او را منتشر نمی کنند، زیرا سخنان وی مغایر سناریوی تعیین شده است.

حبیبی، یک بازرگان ایرانی نژاد ساکن اسپانیا، به شرکت های اسپانیایی مقیم تهران مشورت می دهد. او می گوید: این گونه موارد چند بار برایم اتفاق افتاده است. یک روزنامه نگار مشهور اسپانیایی به من می آید و می گوید: نظر شما برایم بسیار جالب است، زیرا این دیدگاهی که ما آن را پوشش ندادیم. اما دو روز بعد او با من تماس می گیرد و می گوید که این مطلب منتشر نخواهد شد. من به این چیزها عادت پیدا کردم.

دست دادن شاهزاده عربستان با خانم ها +عکس - اسپوتنیک ایران
انتشار تصویری از ولیعهد عربستان خبر ساز شد +عکس
او در ادامه گفت: سناریویی که مطبوعات اسپانیایی معمولا دنبال می کنند، هدفش شیطان ساختن از ایران به دلیل عربستان سعودی است. به گفته وی، سعودی ها برای کسب بازرگانان اسپانیایی کارهای شگفت انگیزی انجام دادند. هدف آنها "ایجاد یک تصویر وحشتناک" از ناامنی در ایران است.

هر بار که میخواهم در رسانه های اسپانیا درباره این مطلب بگویم، یا چیزی درباره عربستان سعودی بگویم، آنها من را وتو میکنند. اغلب روزنامه نگاران به من توضیح می دهند که اگر من چیزی (درباره عربستان سعودی)بگویم، آنها نمیتوانند آن را منتشر کنند و بهتر است این و آن را بگویم.

سیاست هیئت های تحریریه اکثریت قریب به اتفاق رسانه های اسپانیا، که همیشه علیه ایران عمل می کند، هدفش ایجاد سوء تفاهم کامل درباره آنچه ایران می گذرد است. یک خط برای پیروی وجود دارد. این موضع مطبوعات اسپانیا با حضور گسترده ریاض در این کشور که سلاح ها را به ریاض صادرمی کند، مربوط است.

در دسامبر 2017، یک توافق نامه امضا شد، که طبق آن دولت اسپانیا فروش اسلحه به مبلغ 141 میلیون یورو را تأیید کرد. در نیمه اول سال 2015، به عربستان سعودی هواپیماها به ارزش 447.6 میلیون یورو را فروخته شد.

حبیبی می گوید: عربستان سعودی برای مدت بسیار طولانی در اسپانیا حضور دارد. در اینجا سعودی ها از مکانیسم خوبی، از پادشاه و خانه سلطنتی گرفته تا شرکت های اصلی اسپانیا بهره مندند.

حبیبی در پایان گفت: با توجه به پوشش منفی ایران در مطبوعات اسپانیا به دلیل عربستان سعودی، لازم است که به شرکت های اسپانیایی که می خواهند محصولات خود را به ایران عرضه کنند، توصیه و اطلاع داده شود. پس از اولین سفر به تهران، نظر نمایندگان شرکت های اسپانیایی "از بیخ و بن تغییر می کند." در اسپانیا ساده تر است که بی احترامی به سلطنت اسپانیا نشان داده شود تا علیه عربستان سعودی سخن گفته شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала