چگونه از طوفان در امان بمانیم +ویدئو

© AFP 2023 / Mark Ralstonچگونه از طوفان در امان بمانیم +ویدئو
چگونه از طوفان در امان بمانیم +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طوفان های اخیر در تهران، مسکو و بسیاری از شهرهای جهان جان بسیاری از انسان های بی گناه را گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از حوادث پیاپی اخیر طوفاندر تهران و سیل در روسیه و دیگر کشورها، تصاویر و ویدوهایی آموزشی مختلفی در میان کاربران در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.
تابستان امسال، مسکو شاهد چند طوفان قافل گیرکننده بود که به موجب آن دها انسان منجمله زن و کودک کشته شده و صدمات مالی شدیدی نیز به برخی خانه ها و خودروها وارد آمد.
یادآور می شویم که چند سال است که پایتخت و برخی از کشورهای ایران نیز شاهد ورود ریزگردها و طوفان های پیش بینی نشده بوده اند که به نظر می رسد رعایت این نکات می توانست دست کم از صدمات جانی این حوادث تا حد زیادی بکاهد.

A post shared by Bright Side (@brightgram) on Aug 7, 2017 at 7:01pm PDT

در این ویدئو که به صورت خلاصه آنچه که باید در زمان وقوع طوفان به یاد داشته باشیم را توضیح داده است که مورد توجه بسیاری از کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است.
بر این اساس، هنگامی که در خانه هستید، پنجره و درها را ببندید، برق اصلی را خاموش کنید، شیرفلکه گاز را ببندید و در پایین ترین سطج خانه پناه بگیرید.
اگر در فضای خیابان و سطح شهر هستید از درخت ها و چراغ های نوافکن خیابانی فاصله بگیرید، خود را به محیطی دربسته همچون ایستگاه مترو برسانید، سعی کنید برای حفاظت از خود از جعبه و با دیگر اشیا که می توانند تا حدودی از شما محافظت کنند بهره بگیرید.
اگر در فضاب باز و طبیعت هستید از درخت ها دوری کنید، چاله ای برای قایم شدن پیدا کنید.
اگر در ماشین بودید پنجره خودرو را ببندید، ار درخت ها، بلبوردها و ایستگاه های اتوبوس فاصله بگیرید و سعی کنید در خودرو باقی بمانید.
به یاد داشته باشید که پس از اتمام طوفان، از عدم نشتی گاز مطمعن شوید و از آسانسور استفاده نکنید. از درخت ها و کابل های برق دوری بگیرید و از همه مهمتر این که به یاد داشته باشید که طوفان همیشه ممکن است دوباره خیلی زود تکرار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала