اعترافات عضو داعش در ایران

© Flickr / Global Panoramaاعترافات عضو داعش در ایران
اعترافات عضو داعش در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش برای انجام عملیات تروریستی ۱۷ خرداد در تهران خیلی ساده توانسته بود یارگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،اجرای حکم خدا، از بین بردن هر مسلمانی که داعش او را کافر و مشرک تعریف می‌کند و بازگرداندن عزت مسلمانان شماری از ابزارهای این گروه تروریستی برای جذب افراد جهت مشارکت در عملیات‌هایشان بود.
هرچند در میان انتحاریون افرادی با تحصیلات دانشگاهی هم دیده می‌شوند، اما برخی اعضای شبکه تروریستی 17 خرداد تهران نفراتی با تحصیلات پایین و عمدتاً غیر آشنا با مبانی اسلامی و حتی فاقد آگاهی کامل نسبت به اصول فکری داعش بوده‌اند.
در بین افرادی که به به تیم داعش در ایران کمک کرده است فردی به نام ماجد است. هرچند بخشی از اقداماتش را انکار می‌کند، اما بخشی از آن را که به صراحت بیان می‌کند، تأمین یک نیروی انتحاری برای تیم ترور داعش در ایران است. هنوز هم بعد از دستگیری نمی‌داند در چه موقعیتی قرار گرفته و چه کاری کرده است و همچنان نمی‌خواهد علیه داعش حرفی بزند.
سید ماجد مرتضایی اهل یکی از روستاهای پاوه است. تحصیلات چندانی نداشته 30 ساله و متاهل است.
او برای اولین بار با داعش در تلویزیون آشنا شد. او می گوید: کلیپ‌‌هایی در موبایل دوستهایم دیدم و آنها هم داعش را بیشتر به من معرفی کردند. گفتند حکم خدا را اجرا می‌کند. من هم اول خیلی قبول نداشتم، اما می‌گفتند که در راه خدا جهاد می‌‌کنند.

یکسال پس از حمله داعش - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
یکسال پس از حمله داعش

او از چگونگی آشنایی اش با داعش می گوید:
یک روز یک نفر یک نامه برای من آورد، من پرسیدم این نامه چیست؟ گفت تو بخوان! من هم خواندم و از نامه متوجه شدم که دوست صمیمی سابقم نامه را نوشته و نشانی داده و گفته بیا پیشم.
من هم رفتم پیشش. گفت ما چند نفر هستیم که به ایران آمده‌ایم و می‌خواهیم عملیات انجام بدهیم. از من خواست که من هم همراهی‌شان بکنم.
بعد من گفتم می‌خواهم زن بگیرم و نمی‌توانم همراه شما باشم. از من خواستند که کس دیگری را معرفی کنم، من هم سریاس صادقی را معرفی کردم و سریاس را پیش رفیقم بردم تا با هم حرف بزنند و هماهنگ شوند.
من سریاس را بردم پیش قیوم و با هم هماهنگ شدند. او هم از سریاس خواست که اگر نفراتی را می‌شناسد معرفی کند و اگر توانست برایشان خانه تهیه کند. سریاس هم قبول کرد و وقتی برگشتیم افتاد دنبال این کارها.
ماجددر خصوص تهیه اسلحه و مهمات شرح می دهد:
می‌گفتند ما خودمان سلاح و مهمات داریم، خودمان پول داریم و اینها را تهیه می‌کنیم فقط کسانی را می‌خواهیم که این عملیات را برایمان انجام بدهند.
او در خصوص اینکه چرا به مبانی و نظرات داعش شک نکرده است گفت:
چرا گاهی برایم سوال پیش می‌آمد، اما از طرف دیگر هم همیشه تبلیغات می‌شد که داعشی‌‌‌ها دارند حق مسلمانان را می‌گیرند، برای من زیاد روشن نبود که چه کسی درست می‌گوید.
الان هم برایم روشن نیست تا بتوانم در موردشان قضاوت کنم، من که بین آنها نیستم!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала