کیم جونگ اون از امضای سند نهایی با خودکاری با نام ترامپ خودداری ورزید

© REUTERS / Anthony Wallace/Poolامضای سند نهایی بین کره شمالی و آمریکا
امضای سند نهایی بین کره شمالی و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر کره شمالی از خودکاری که طرف آمریکایی برای امضای سند پیشنهاد کرد استفاده نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از «مارکری» که طرف آمریکایی برای امضای سند بسوی وی دراز کرد، استفاده نکرد و با خودکاری که خواهرش به او داد سند نهایی را امضا کرد.

تا قبل از آغاز مراسم ، وقتی اسناد و مارکرهای سیاه با اسم ترامپ روی میز قرار گرفتند، کارمندان امنیتی رهبر کره شمالی در دستکش های سفید آن ها را باز کردند و با دستمال کاغذی بخوبی آن ها را پاک کردند.

اما  قبل از امضای سند، کیم جونگ اون با خودکاری که خواهرش به وی داد سند نهایی را امضا کرد.

اجلاس در هتل «کاپلا» در جزیره «سنتوس» برگزار می شود که فقط یک پل آن را از سنگاپور جدا می کند. همانطور که قبلا اعلام شد، رهبران دو کشور قصد دارند غیر هسته ای شدن کامل شبه جزیره کره و تضمین صلح در شبه جزیره کره و عادی سازی مناسبات آمریکا- کره را به بحث بگذارند.

دیدار با فشردن دست یکدیگر و گفتگوی عادی آغاز شد که 45 دقیقه طول کشید.  پس از آن هیأت های نمایندگی برای ناهار رفتند که در آنجا نیز صحبت ها ادامه یافت و بعد رهبران دو کشور به گردشی کوتاه در اطراف هتل رفتند.

ترامپ با ارزیابی نتایج اولیه مذاکرات، آن را «خیلی خیلی خوب» نامید و ابراز امیدواری کرد که بتوان «مسائل و مشکلات بزرگ» را حل و فصل کرد. او نظر خود نسبت به رهبر کره شمالی را «عالی» ارزیابی نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала