گزارش و تحلیل

پیشنهادی ایرانی برای نجات یهودیان

© Photo / Pixabayپیشنهادی ایرانی برای نجات یهودیان
پیشنهادی ایرانی برای نجات یهودیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای بنیامین ناتایاهو پیشنهاد دادند که فناوری استفاده بهینه از آب را به کشاورزان ایرانی تقدیم کنند تا ایرانی ها از گشنگی و تشنگی نجات یابند و رسانه های جهانی همه روی این پیشنهاد آقای نتانیاهو تمرکز کردند

آقای بنیامین ناتایاهو پیشنهاد دادند که فناوری استفاده بهینه از آب را به کشاورزان ایرانی تقدیم کنند تا ایرانی ها از گشنگی و تشنگی نجات یابند و رسانه های جهانی همه روی این پیشنهاد آقای نتانیاهو تمرکز کردند ولی همزمان آیت الله خامنه ای پیشنهادی را مطرح کردند که می تواند مشکل اسرائیل و کل منطقه خاورمیانه را حل وفصل کند وآن انجام یک رفراندوم عمومی است که جای تعجب دارد چرا کمتر به آن پرداخته شده.
بماند که ایرانی ها نه گشنه هستند و نه تشنه اما استفاده از هر فناوری ای جهت حل مشکلات کم آبی می تواند خوب باشد حتی اگر چنین پیشنهادی از طرف آقای نتانیاهو باشد در مقابل بد نیست جهانیان به پیشنهاد آیت الله خامنه ای بیشتر توجه داشته باشند چون می تواند راهکاری باشد برای حل بسیاری از مشکلات بزرگتر.

در نبرد زمینی بین ایران و اسراییل کی برنده می شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
در نبرد زمینی بین ایران و اسراییل کی برنده می شود؟
به هر حال حل مشکل کل خاورمیانه احتمالا بسیار مهم تر از دیگر مسایل جنبی و یا نمایشی می باشد و تا به حال هیچ کس راهکار منطقی که بشود بر اساس آن مناقشه یهودیان و فلسطینی ها را حل کرد مطرح نکرده.
طبق پیشنهاد آیت الله خامنه ای همه یهودیان و فلسطینیان که از قبل ساکنین سرزمین های اشغال بودند را جمع کنند و با برگزاری یک رفراندوم عمومی تحت نظر مجامع بین المللی تصمیم بگیرند برای آینده خود چه کار می خواهند بکنند و طبیعتا کل جهان از جمله ایران هم به این تصمیم تمکین خواهند کرد.
آیا این پیشنهاد منطقی نیست؟
از کجا می دانید، اصلا شاید اکثریت رای به تشکیل دولت اسرائیل و فراموشی فلسطین بدهند.
احتمالا واهمه از آن است که اکثریت رای دهند می خواهند آن سرزمین فلسطین نامگذاری گردد.
شاید هم اصلا مالکین اصلی این سرزمین رای دهند که دو کشور تشکیل شود.
به هر حال مگر این منطق منطقی نیست که باید در جهان متمدن و مدرن اعمال گردد؟
جای تاسف دارد که برخی سیاستمداران وابسته به لابی های ثروت و قدرت هنوز تلاش دارند نظر خود را بر ملت ها تحمیل کنند و متوجه نشده اند که ملت ها هستند که باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.
شاید هم متوجه شده اند اما منافع آنها اقتضا می کند که جنگ ها وکشت و کشتار ها ادامه یابد تا چرخ صنعت تسلیحاتی شان بچرخد و سلاح بیشتر بفروشند.
تاریخ ثابت کرده ایرانی ها هیچ وقت با یهودی ها مشکل نداشته اند و ندارند و طی قرن های متمادی ایران همیشه مامن گاه مردم یهود بوده و هست.
مشکل ایرانی ها با حق کشی بر علیه دیگر ملت ها است.
واکنش ایران به نتانیاهو و ادعای کمک به خشکسالی - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به نتانیاهو و ادعای کمک به خشکسالی
مشکل در این است که ایدئولوژی صهیونیسم بر مبنای نابودی یک ملت مظلوم بنا نهاده شده. ایدئولوژی ای که حتی بر مبنای تعالیم خود یهودیان نیز قابل قبول نیست.
اگر این بدعت گذاشته شود و اجازه داده شود یک ملت نابود شوند تا افراد دیگری در سرزمینشان ساکن گردد یعنی ممکن است در آینده نیز چنین اتفاقی پیش آید و همین بدعتی شود برای تصرف سرزمین ملت های دیگر و تحمیل حکومت هایی که لابی های قدرت پشت آن قرار دارند.
همانگونه که ایرانیان زمان کوروش کبیر در مقابل کوچ اجباری یهودیان از سرزمین هایشان ایستادند و کوروش کبیر پس از آزادی یهودیان از بردگی بابلی ها به آنها اجازه داد به قدس برگردند امروز نیز ایرانی ها بر علیه کوچ اجباری فلسطینی ها ایستادگی می کنند و باور دارند که فلسطینی ها حق دارند در سرزمین اجدادی خود زندگی کنند.
در واقع این باور چند هزار ساله ایرانی ها بر مبنای احترام به حقوق بشر و حقوق انسان ها بوده و هست و برای ایرانی ها فرقی نداشته و ندارد که این انسان ها از چه قوم و طایفه و دینی هستند.
اگر بنا باشد ملت ها بخواهند به تاریخ وافسانه ها برگردند تا ادعای تملک سرزمین یا سرزمین هایی گردند آنوقت کل جهان به هم خواهد خورد و قطعا همانگونه که صهیونیستها مدعی مالکیت سرزمین فلسطینی ها می باشند بسیاری از ملت ها می توانند ادعای مالکیت دیگر سرزمین ها را بکنند و کل جهان به هم خواهد خورد.
جهان جدیدی که بشریت ساخته بر مبنای احترام انسان ها به یکدیگر و حق حقوق همدیگر است، همان مبنایی که ایرانی ها دو هزار و پانصد سال پیش بنا نهادند، نه اینکه برخی چون ثروت و قدرت دارند بتوانند برخی دیگر را نابود کنند.
به هر حال به نظر می آید که پیشنهاد رهبر انقلاب اسلامی می تواند نه فقط راهگشای حل مناقشه فلسطینی ها و یهودی ها باشد بلکه می تواند راهگشای حل بقیه مشکلات خاورمیانه وجهان نیز باشد چون بیش از 90 درصد مشکلات تروریسم و جنگ و خونریزی امروزی در جهان از وجود همین اختلاف میان یهودیان و مسلمانان نشأت می گیرد.
در نهایت می توان گفت پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند منجر به نجات جان ملیون ها انسان بی گناه از جمله یهودیان مشرق زمین باشد اما در مقابل ادامه راه صهیونیستها منجر به ادامه خونریزی مردم منطقه و یهودیان خواهد بود.
پس بد نیست یهودی ها به پیشنهاد آیت الله خامنه ای برای نجات آنها بیشتر فکر کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала