روحانی با ترامپ در فرماتی شبیه اجلاس سنگاپور ملاقات نخواهد کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیدار روحانی و رئیس جمهور آمریکا در فرمات دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی ممکن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران

اظهار داشت که دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی وی ممکن نیست و با وجود برگزاری اجلاس سنگاپور بین رهبر کره شمالی و ترامپ قابل اجرا نخواهد بود.

نقوی حسینی گفت:«آمریکا خودش ارتباط با ایران را قطع کرد و از برجام خارج شد و دوباره تهران را مورد تحریم قرار داد. به عقیده من صحبت در باره دیدار روحانی و ترامپ در همان فرمات دیدار کیم و ترامپ غیرممکن خواهد بود و همچین دیداری برگزار نخواهد شد».

وی متذکر شد که ایران تعهدات خود در خصوص برجام را رعایت کرد. کره شمالی باید در رابطه با سخنان مقامات آمریکایی «هوشیار» باشد، زیرا گفته های آنها ناپایدار است و آمریکایی ها به قول و قرارهای خود عمل نمی کنند و بهترین ثبوت این امر، خروج آنها از برجام است. پس از مذاکرات طولانی و امضای توافق بین المللی، واشینگتن از آن خارج شد».

اجلاس رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در هتل «کاپلا» در جزیره «سنتوس» برگزار شد که فقط یک پل آن را از سنگاپور جدا می کند. رهبران دو کشور موضوع غیر هسته ای شدن کامل شبه جزیره کره و تضمین صلح در شبه جزیره کره و عادی سازی مناسبات آمریکا- کره را به بحث گذاشتند.

پس از پایان دیدار، ترامپ اعلام کرد که سند جامعی با کره شمالی به امضا رسید و افزود فرایند غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره خیلی سریع آغاز می شود.

کیم جونگ اون امضای سند در اجلاس سنگاپور را «آغاز جدید»ی در مناسبات دو کشور نامید و قول داد تغییرات بزرگی در آینده رخ بدهد. آمریکا متعهد شد امنیت کره شمالی تضمین شود و پیونگ یانگ بنوبه خود تعهدات خود در رابطه با غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره را مورد تأیید قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала