بی نظیر بودن سامانه پدافند اس-500 روسیه+ویدئو

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationآزمایشات موفق اس 500 در روسیه
آزمایشات موفق اس 500 در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنل اینترست خصوصیات منحصربفرد اس -500 روسی را تعریف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنل اینترست، سامانه جدید پدافند اس-500 روسیه در جهان بی نظیر است.

این سامانه یکی از طرح های حائز اولویت روسیه است.  به گفته کارشناسان، خصوصیات فنی این سامانه پدافند ثبوتی بر امکانات آن است که جای تردید باقی نمی گذارد. مطابق با اطلاعات منابع دفاعی آمریکا، مسکو چندی پیش آزمایش موفق این سیستم را به انجام رساند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که سامانه پدافند اس-500 با موفقیت هدفی در فاصله 481 کیلومتری را زد که 80 کیلومتر بیش از هر نوع سیستم مشابه دیگر است.

اس 500 نسل جدید سامانه های موشکی زمین به هوای روسی است که رقیب پاتریوت آمریکا شناخته می شود. این سامانه دوربرد، توان پایش محدوده گسترده ای از آسمان محل استقرار را در بالاترین بلندا دارد.

توانایی دفاع و متوقف کردن موشک های بالستیک، هدف گرفتن انواع پرنده های دشمن از جمله هواپیماها، بالگردها و موشک های کروز از جمله کاربردهای جنگی اعلام شده اس 500 است.

برد عملیاتی این سامانه 600 کیلومتر و توان شلیک همزمان نیز تا 10 موشک فراصوت بالستیک اعلام شده است که می توانند تا هفت کیلومتر بر ثانیه پرواز کنند و با بیشترین دقت ممکن، اهداف تعیین شده از جمله کلاهک های مافوق صوت در حال پرواز را هدف بگیرند.

همچنین سامانه اس 500 به ایستگاههای رادیویی بسیار پنهانکاری مجهز خواهد شد که ایمنی عملیاتی و حفظ آن را افزایش می دهد، زیرا دشمن نمی تواند مکالمات کاربران شلیک را شنود کند یا مانع پرتاب شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала