شیوع فوق العاده زیاد زگیل تناسلی در ایران

© Photo / Yuki999/GNU Free Documentation License / Picture of the H1N1 virusشیوع فوق العاده زیاد زگیل تناسلی در ایران
شیوع فوق العاده زیاد زگیل تناسلی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویروس اچ پی وی ویروس خطرناکی است که منجر به سرطان دهانه رحم می شود.

به گزارش اسپوتنیک ویروس اچ پی وی ویروس خطرناکی است که منجر بهسرطان دهانه رحم می شود.

مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران و فوق تخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه واکسن اچ پی وی عارضه ای نداشته بر تزریق این واکسن تاکید کرد و گفت: نوع 16 ویروس اچ پی وی با سرطان دهانه رحم رابطه مستقیم دارد.

ویروس پاپیلومای انسان (اچ پی وی) یکی از علل اصلی سرطان‌های دهانه رحم است، بیش از نود درصد موارد سرطان دهانه رحم به این ویروس مربوط است. اچ‌پی‌وی در آقایان هم ممکن است موجب سرطان شود.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران درخصوص راه های انتقال ویروس اچ پی وی گفت: این ویروس در اثر تماس و اصطکاک با زگیل های ایجاد شده در نواحی تناسلی زن یا مرد منتقل می شود و معمولا از طریق تماس جنسی این اتفاق به وقوع می پیوندد، در موارد نادر در آرایشگاه هایی که بهداشت رعایت نمی شود، با استفاده از وسایلی که تماس مستقیم با ناحیه تناسلی دارد، مثلا حین اپیلاسیون و لیزر نیز ویروس می تواند منتقل شود. این ویروس به هیچ عنوان درمان قاطع ندارد، فقط زگیل‌های تناسلی ناشی از ابتلا به این ویروس را با لیزر یا محلول‌های مخصوص می‌سوزانند، در بسیاری از مواقع هم این زگیل ها خودبخود از بین می‌رود اما مسئله این است که در نهایت ویروس در بدن می‌ماند و از بین نمی‌رود، گاهی عود می‌کند و منتقل هم می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала