پرواز جنگنده های مجارستانی به خاطر هواپیمای اکراینی

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINIپرواز جنگنده های مجارستانی به خاطر هواپیمای اکراینی
پرواز جنگنده های مجارستانی به خاطر هواپیمای اکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجارستان به خاطر یک هواپیمای اکراینی جنگنده های خود را به پرواز درآورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Мукачево.net،به نیروی هوایی مجارستان به خاطر یک هواپیمای کوچک اکراینی آماده باش داده شد.

این حادثه در منطقه مرزی لوژانکا — برگ شوران اتفاق افتاده است.مرزبانان بلافاصله بعد از هشدار مراتب را به سازمان های امنیتی ناتو گزارش دادند.و جنگنده های نسل چهارم Saab JAS 39 Gripen به هوا فرستاده شدند.

هواپیمای متخلف بعد از چندین مانور آسمان مجارستان را ترک کرد. ارتش این موضوع را که این هواپیما حامل کالاهای قاچاق یا کالاهای ممنوعه برای ورود به اتحادیه اروپا بوده است را رد نمی کند.

رابطه میان بوداپست و کیف به علت قانون اوکراین در مورد آموزش، که امکان یادگیری به زبان های دیگر را کاهش می دهد،بدتر شده است.دولت مجارستان اعلام کرد که این قانون حقوق اقلیت ها از جمله مجارها را نقض می کند.پیتر سایارتو، وزیر امور خارجه مجارستان،در ماه می اعلام کرد که به دلیل این قانون باید در توافقنامه مربوط به پیوستن اوکراین با اتحادیه اروپا بازنگری آغاز شود.

علاوه بر این، از آغاز سال، تعداد اوکراینی هایی که پاسپورت اروپایی را خریداری کرده اند، افزایش یافته است. در ماه فوریه، پلیس روستای مجارستانی حجدورودا، در مجاورت اوکراین، چندین مقام را که مهاجران غیر قانونی را ثبت می کردند و برای آن ها  گواهینامه جعلی را صادر می کردند را بازداشت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала