مأموریت ناتو برای آموزش ارتش عراق

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مأموریت ناتو برای آموزش ارتش عراق
مأموریت ناتو برای آموزش ارتش عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو قصد دارد نیرو های جدیدی را برای آموزش ارتش عراق اعزام کند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو،در یک بیانیه مشترک با جیمز ماتیس، رئیس پنتاگون در بروکسل، گفت: به زودی در پاسخ به تقاضای دولت عراق،صدها پرسنل نظامی ناتو برای آموزش نیروهای مسلح این کشور اعزام می شوند.

استولتنبرگ همچنین افزود:این مأموریت جدید،تلاش های ما در آموزش ارتش عراق را تسریع می کند و باعث پایداری این تلاش و همچنین موجب ایجاد پایگاه های بیشتری می شود. این پشتیبانی به نیروهای مسلح عراقی کمک می کند تا از کشور خود دفاع کنند و همچنین مانع احیای مجدد داعش می شود.

پیش از این، واشنگتن پست اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد از ناتو برای تقویت حضور خود در عراق درخواست کند، و جیمز ماتیس،وزیر دفاع، باید چنین برنامه ای را در جلسه وزرای دفاع ناتو در بروکسل که اکنون برگزار می شود، ارائه کند.لازم به ذکر است که ایالات متحده در نظر دارد،برای مقابله با داعش از یک عملیات نظامی به سمت یک برنامه چند ملیتی برای کمک به نیروهای امنیتی عراق حرکت کند.

در عراق، در رابطه با فعالیت های گروه های تروریستی،یک وضعیت متشنج وجود دارد. ستیزه جویان حملات و اقدامات تروریستی را مرتکب می شوند که قربانیان آن اغلب غیر نظامیان هستند. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در دسامبر 2017،در جنگ علیه داعش اعلام پیروزی کرد، اما بعدا خاطرنشان ساخت که همچنان نیاز به مبارزه ای موسوم به مبارزه با سلول های خواب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала