پیشی گرفتن تکنولوژی روسیه از آمریکا

© Photo / Rostecپیش گرفتن تکنولوژی روسیه از آمریکا
پیش گرفتن تکنولوژی روسیه از آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از کارشناسان مرکز تحلیلی نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه با C4ISRNET گفت: روسیه از آمریکا در زمینه سامانه جنگ الکترونیک (EW) پیشی می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ساوئل بندت گفت:سامانه جنگ الکترونیک روسیه یک تکنولوژی پیشرفته است که پس از فروپاشی شوروی سابق نیز ادامه دارد.
وی افزود: تکنولوژی آمریکایی می توانست از همتیان شوروی خود پیشی بگیرد، اما آمریکا بخش قابل توجهی از این تکنولوژی خود را بخاط از عدم بروز تهدیدات از سوی مسکو متوقف کرد. در نتیجه طی چند سال گذشته آمریکایی ها با ناتوانی مقابل تکنولوژی روسها و عملیات پیچیده برای استفاده از آنها مواجه شدند.
این کارشناس اشاره می کند که مسکو طی پنج سال اخیر تعدادی از سیستم های مختلف تکنولوژی "سامانه جنگ الکترونیک" را به معرض آزمایش قرار داد. به گفته بندت در حدود 200 تکنولوژی مختلف در سوریه مورد آزمایش قرار گرفت.
بندت گفت: روسیه در حال اعمال "دفاع چند لایحه" در سوریه است، مکانی که با سیستم "EW"، رادارهای هشدار دهنده و سیستم های دفاع هوایی مانند پانتسیر-اس۱ عمل می کنند. این کارشناس معتقد است که این تاکتیک تثبیت شده است.
به گفته بندت، ارتش روسیه در سوریه و در دریای سیاه فعالانه سیگنال های الکترونیکی هواپیماها و مشک های غربی را دریافت کرده و تجزیه و تحلیل می کند.
وی تاکید کرد: این یک تهدید اصلی برای سلطه به فناوری غرب است، زیرا سیستم های"EW" روسیه می توانند روش های مبارزه با تجهیزات نظامی آمریکا را با تمرکز بر سیگنال های الکترونیکی فرا بگیرند.
این کارشناس گفت: آمریکا می تواند شکاف موجود در تکنولوژی با روسیه را کاهش دهد که این امر نیاز به زمان دارد.

سامانه جنگ الکترونیک یا جنگال (کوتاه‌شده جنگ الکترونیک) اصطلاحی نظامی و بیانگر کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیس در نبردهاست و شامل ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود (استراق سمع) گفتگوهای دشمن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала