در رمضان چه بنوشیم تا کمتر تشنه شویم؟ +عکس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyدر رمضان چه بنوشیم تا کمتر تشنه شویم؟ +عکس
در رمضان چه بنوشیم تا کمتر تشنه شویم؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با نزدیکی به اوج گرما در سال، با نوشیدنی های مناسب برای رفع عطش آشنا شویم.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از دغدغه های مهم در ماه رمضان خصوصاً با وجود همزمانی رمضان با روزهای گرم تابستان موضوع رفع عطش است. بسیاری بعد از چند ساعت عطش دچار سردرد می‌شوند و تشنگی برای آنها دردسرساز می‌شود. برای همین مصرف نوشیدنی های ضد عطش به روزه داران توصیه میشود.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مطالب مفیدی در این زمینه به اشتراک گذاشته اند و نوشیدنی های ضد عطش را معرفی کرده اند، اسپوتنیک در این مطلب مروری بر آنها دارد.
در یکی از پست ها نوشیدنی سکنجبین با خیار و نعنا به عنوان نوشیدنی انرژی زا و طبیعی که جبران کم آبی و افت قندخون را می‌کند معرفی شده است. این نوشیدنی یکی از پرخاصیت ترین شربت های سنتی است که برای تهیه آن علاوه بر سکنجبین و آب و شکر، به فیله لیمو و خیار و چندقاشق عرق نعنا نیز نیاز دارید.

برخی شیر خرما را به عنوان نوشیدنی مناسبی در هنگام سحر و افطار معرفی کردند که علاوه بر انرژی زا بودن و خواص فراوان به رفع عطش نیز کمک می‌کند. البته کاربران معتقدند در فاصله افطار تا سحر شاید میل به خوردن شیرخرما نداشته باشند اما در وعده سحری گزینه مناسبی است.

چند نوشیدنی دیگر که قابل تهیه از مواد طبیعی است نیز به عنوان نوشیدنی های ضد عطش مطرح شده اند که با عرق کاسنی، عرق بیدمشک، نعنا و عسل و تمر هندی تهیه میشود. از عرق کاسنی و عرق بیدمشک میتوان شربت های سنتی و خانگی تهیه کرد که حاوی خاکشیر و تخم شربتی و همچنین گلاب هستند که ترکیب بسیار مفید و آرامبخشی است و همچنین مناسب برای رفع عطش میباشد. شربت نعنا و عسل یکی از بهترین گزینه ها برای رفع عطش می‌باشد. گفته می شود بین افطار تا سحر چند استکان شربت نعنا و عسل بنوشید تا معجزه آن را در جلوگیری از عطش در زمان روزه ببینید. برای تهیه این شربت، شکر و آب را به نسبت ۱ به ۲ بجوشانید و مقداری عرق نعنا و آب لیمو به آن اضافه کنید و بگذارید تا در یخچال خنک شود. یکی دیگر از نوشیدنی های ضدعطش که خیلی رایج نیست و شاید کمتر کسی امتحان کرده باشد شربت تمر هندی است برای تهیه این شربت باید تمر هندی را خیس کنید آن را صاف کرده و با عسل مخلوط کنید و در آخر میزان مورد نظر خود آب به آن بیافزایید. گفته میشود این شربت اشتها آور نیز هست و نوشیدن آن بین فاصله افطار تا سحر توصیه میشود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала