ایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد

© Photo / Public Domainایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد
ایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، به سخنان رهبر ایران در خصوص آماده سازی مقدمات غنی سازی 190 هزار سو واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به دستور رهبر ایران برای آماده سازی مقدمات غنی سازی ۱۹۰ هزار سو، گفت که ایران هرگز نباید به غنی سازی اورانیوم بپردازد.

"هدر نائورت" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره دستور روز دوشنبه رهبر ایران در فراهم کردن زمینه غنی سازی 190 هزار سو، گفت: "پامپئو در روز نخست ماه مه راهبرد جدید آمریکا را درباره ایران اعلام کرد. او خیلی روشن مطرح کرد که ایران هرگز نباید غنی سازی اورانیوم انجام دهد، این کشور نباید به سمت فرایند تولید پولوتونیوم برود و هرگز نباید راهی برای دستیابی به سلاح اتمی داشته باشد".

نوئرت افزود: اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی این مساله را تایید کند، ما تلاش می کنیم تا از آن جلوگیری کنیم.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. 
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود. 
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала