مرگ اجتناب ناپذیر تمدن های فرازمینی

اشتراک
مرگ تمدن های فرازمینی پیش بینی شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در مجله «آستروبیولوژی»، گروهی از دانشمندان آمریکا و آلمان محتمل ترین سناریوی تکامل تمدن بشری و فرازمینی را پیش بینی کردند که اکثرا فرومی پاشد.  محققان به تأثیر موجودات هوشمند بر اقلیم سیاره خود و اینکه این تأثیر گذاری چه نتیجه ای می تواند برای فرازمینیان داشته باشد توجه نشان دادند.

متخصصان مدل ریاضی را طراحی کردند که به محاسبه ساکنان،تغییر اقلیم و ظرفیت محیط زیست —تعداد جانوران و گیاهانی که می تواند غذای ساکنان سیاره را بدون آسیب برای موجودیت آتی آن تأمین کند، می پردازد. نتایج تحقیقات در باره تمدن«راپانویی» در جزیره «ایستر» اساس این مدلسازی را تشکیل داده است. اوج شکوفایی تمدن «راپانویی» در سالهای 1500-1200 میلاد است و افت آن در قرن 18 رخ داد که علت آن کمبود منابع بود.

بر طبق اولین سناریو، «مرگ ومیر» ساکنان سیاره با دمای متوسط افزایش می یابد. زیرا وضعیت آب و هوایی برای موجودیت تعداد زیادی از موجودات مناسب نیست. در یک لحظه دوباره سیستم حیات عادی می شود اما فقط تعداد کمی از ساکنان زنده می مانند.

در سناریوی دوم که تنها سناریوی مثبت است، تکامل ثابت بدون عواقب فاجعه بار جریان دارد که البته فقط تحت شرایطی ممکن خواهد بود که  تمدن بموقع درک کند که افراط در مصرف منابع باعث مرگ آن خواهد شد.

سومین سناریو تکامل و کاهش شدید ساکنان بدون کمبود منابع را در نظر می گیرد. در این سناریو، موجودات فرازمینی درک می کنند که عملیات آنها می تواند به فاجعه منجر شود اما گذار به گزینه دیگر سوخت دیر صورت می گیرد که نمی تواند مانع از « مرگ تمدن» بشود.

فعلا معلوم نیست کدام سناریو برای بشریت محتمل تر است. به عقیده محققان، اگر دمای زمین 2 درجه گرم تر شود، تغییرات غیر قابل پیشبینی سیستم گردش جوی آغاز خواهد شد. مطابق با محاسبات تا سال 2100 شهرهای بزرگ ساحلی غرق خواهند شد و بعضی از جزایر مسکونی از جمله مالدیو ناپدید خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала