نتانیاهو: ایران قادر است به هر مقدار اورانیومی که نیاز باشد دسترسی پیدا کند

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو: ایران قادر است به هر مقدار اورانیومی که نیاز باشد دسترسی پیدا کند
نتانیاهو: ایران قادر است به هر مقدار اورانیومی که نیاز باشد دسترسی پیدا کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل برجام را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل برجام را مورد انتقاد شدید قرار داد و در مذاکرات با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، گفت که با برجام تهران می تواند به اندازه کافی اورانیوم غنی شده برای ساخت بمب بدست بیاورد.

او گفت: مشکل برجام این است که با امتناع از اورانیم برای تولید یک بمب هسته ای باعث می شود ایران بتواند مقدار کافی اورانیوم را برای تولید 100، 200 بمب در طی 7-10 سال به دست آورد.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала