شکایت عربستان از روسیه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسیه
سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه موضع عربستان را نادیده می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، آلکسی کندراتیف معاون رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور دفاع و امنیت روسیه اعلام نمود که موضع عربستان سعودی بر قصد روسیه جهت فروش سیستم پدافند هوایی « اس-400» به قطر تأثیری نخواهد گذاشت.

روزنامه «موند» نوشت که سلمان بن عبدل العزیز السعود پادشاه عربستان سعودی نامه ای برای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ارسال کرد و اعلام نمود که الریاض برای انجام عملیات نظامی علیه قطر آماده است اگر مقامات آن کشور سیستم «اس-400» روسیه را خریداری کنند.

کندراتیف در خصوص این موضوع گفت:«روسیه از منافع خود پیروی می کند و با فروش «اس-400» به قطر برای بودجه دولتی کسب درآمد می کند. موضع عربستان سعودی نمی تواند تأثیری درتصمیم روسیه بگذارد».

مدتی قبل، سفیر قطر در روسیه اعلام کرده بود که دوحه در حال مذاکرات در باره خرید سیستم پدافند هوایی «اس-400»  از روسیه است. روسیه و قطر در سال 2017 موافقت نامه بین الدول در باره همکاری نظامی —فنی  را در زمان سفر سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه به دوحه به امضا رساندند.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала