پیشنهاد لاوروف به کره شمالی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد لاوروف به کره شمالی
پیشنهاد لاوروف به کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از مذاکرات در پیونگ یانگ با ری یونگ هو، همتای خود اعلام کرد خود کره شمالی باید تصمیم بگیرد که کدام تضمینات امریکا را برای حصول توافق کافی می داند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف تاکید نمود روسیه حق دخالت در روند مذاکرات بین امریکا و کره شمالی را به خود نمی دهد اما آماده هواداری از چنان توافقات مشخص درباره حل و فصل مسئله کره است که با منافع همه طرفها مطابقت داشته باشند.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت:" من معتقدم کره شمالی تاریخ سالهای اخیر را می داند و موضع خود را با در نظر داشت همه عوامل تعیین خواهد کرد".
لاوروف افزود مسکو از تماس های فعلی بین آمریکا و کره شمالی و همچنین بین پیونگ یانگ و سئول استقبال می کند و همه طرفهای روند حل و فصل در شبه جزیره کره را به جلوگیری از بر هم خوردن مذاکرات فرا خواند.
وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر ضرورت عادی سازی روابط دو کره و همچنین کره شمالی و ایالات متحده خاطرنشان ساخت که باید از "هوس خواستن همه چیز درهمین فردا دوری شود چون می بینیم که این مسئله تاچه حد بغرنج و مختلف الابعاد است".

ورود یک هیات آمریکایی به کره شمالی - اسپوتنیک ایران
ورود یک هیات آمریکایی به کره شمالی

واشنگتن و پیونگ یانگ ابتدا قرار گذاشته بودند که مذاکرات سران آنها روز 12 زوئن در سنگاپور برگزار شود اما هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار خود با کیم جونگ اون را به خاطر بیانات "خصمانه" پیونگ یانگ" لغو کرد. با این حال روز شنبه گذشته ترامپ اعلام کرد کمافی السابق امیدوار دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала