افزایش صادرات میعانات گازی در ایران

© Fotolia / Ded Pixtoافزایش صادرات میعانات گازی در ایران
افزایش صادرات میعانات گازی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از خروج آمریکا از برجام، صادرات میعانات گازی ایران نه تنها کاهش بلکه افزایش داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بعد از خروج آمریکا از برجام، صادرات میعانات گازی ایران 149درصد افزایش داشت.

خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه و تهدید این کشور برای جلوگیری از فروش نفت و میعانات گازی ایران همراه بود، اما بررسی ها نشان می دهد که صادرات میعانات گازی ایران همانند گذشته ادامه دارد.

احمد پورحیدر، مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در اردیبهشت ماه، یک میلیون و 61 هزار و 934 تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 91 میلیون و 298 هزار دلار از پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از نظر ارزش 149 درصد رشد داشته است.

پورحیدر درباره مقصد محصولات صادراتی پارس جنوبی نیز گفت: این محصولات، بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، ‏کره جنوبی، هند، هنگ کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر، امارات متحده عربی و کویت صادر شد.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала