ورود یک هیات آمریکایی به کره شمالی

© AFP 2023 / John Macdougallورود یک هیات آمریکایی به کره شمالی
ورود یک هیات آمریکایی به کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد هیاتی از کارشناسان آمریکا عصر امروز یکشنبه با عبور از مرز دو کره وارد کره شمالی شدند تا زمینه دیدار 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی را فراهم کنند.

عدم اطمینان کره شمالی به قول های آمریکا - اسپوتنیک ایران
عدم اطمینان کره شمالی به قول های آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرد 'سونگ کیم' سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی و مذاکره کننده هسته ای سابق این کشور، سرپرستی تیم ایالات متحده را در این سفر به عهده دارد.

آنطور که این رسانه گزارش کرده است سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی از مرز دو کره عبور کرده است تا با 'چوی سون هویی' معاون وزیر خارجه کره شمالی که روز پنجشنبه اعلام کرد پیونگ یانگ برای دیدار با ترامپ التماس نمی کند ملاقات کند.

تیم ایالات متحده همچنین شامل 'آلیسون هوکر' مدیر امور کره شمالی در کاخ سفید و 'راندال شریور' دستیار وزیر دفاع در حوزه شرق آسیا است.

ورود این تیم آمریکایی به کره شمالی، یک روز پس از آن انجام شد که 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر شمالی دومین نشست سران را در روستای مرزی 'پانمونجوم' انجام دادند.

دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا قرار بود 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود اما ترامپ در نامه ای به 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی، با اشاره به آنچه که «خصومت آشکار» در موضع‌گیری‌های اخیر پیونگ یانگ خواند، نوشت که از دیدگاه او «اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این دیدار نیست».

پس از لغو دیدار سران، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای با ادبیات آشتی‌جویانه، گفت که پیونگ یانگ همچنان مایل به «نشست چهره به چهره با آمریکا و حل و فصل مسائل و اختلافات موجود» است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала