جنگ با روسیه

© AP Photo / Susan Walshژنرال فیلیپ بریدلاو، ژنرال آمریکایی، فرمانده کل سابق ناتو
ژنرال فیلیپ بریدلاو، ژنرال آمریکایی، فرمانده کل سابق ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا ژنرال های ناتو خواهان جنگ با روسیه هستند؟

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال فیلیپ بریدلاو، ژنرال آمریکایی، فرمانده کل سابق ناتو در مصاحبه با سایت اینترنتی  لهستانی « اونِت» ابراز داشت که هیچ یک از ژنرال های ناتو خواهان جنگ با روسیه نیست.

وی گفت:«ارتش روسیه از اشتباهات خود درس گرفته است و مسکو «علامت دقیقی» برای تمام کشورهای اروپایی ارسال کرد:«موشک های ما از دریای خزر تا سوریه پرواز می کنند و در صورت لزوم به شما هم خواهند رسید».

به عقیده بریدلاو، بزرگترین چالش برای ناتو، همگرایی برنامه های دفاعی کشورهای مختلف ائتلاف نظامی خواهد بود.  تا چندی پیش اعضای ناتو طی 40-30 روز نسبت به چالش ها واکنش نشان می دادند اما حالا این مدت به 5 روز کاهش یافته است.

ژنرال آمریکایی این گفته را رد کرد که ناتو دو قدم از روسیه عقب می ماند.

وی گفت:«اگر مسکو را در نظر بگیریم، شبکه جاده ها و راه آهن را مشاهده می کنیم که با کمک آن ها حمل و نقل تسلیحات براحتی و سریع انجام خواهد شد. آری، روسیه می تواند خیلی سریع ارتش خود را به حالت آماده باش درآورد و گروهبندی کند، اما فکر نمی کنم که تعامل، توانایی و دیاپازون تمرینات و از این قبیل موارد ارتش روسیه در سطحی بالاتر از ناتو قرار داشته باشد».

بریدلاو قبلا گفته بود که آمریکا خواهان مذاکرات وسیع تر با روسیه است، اما به دلیل سیاست مسکو در عرصه جهانی نمی تواند چنین مذاکراتی را به انجام برساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала