فرار میدان مغناطیسی زمین

© Fotolia / V.P.میدان مغناطیسی زمین به کدام سو فرار می کند؟
میدان مغناطیسی زمین به کدام سو فرار می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میدان مغناطیسی زمین به کدام سو فرار می کند؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به مقاله منتشره در مجله « Royal Society Proceedings A»،میدان مغناطیسی زمین به دلیل امواج غول پیکری که در هسته مذاب زمین شکل می گیرند بطور اسرارآمیزی به غرب فرار می کند.

اولیور باردسلی از دانشگاه کمبریج بریتانیا در توضیح گفت:«از نظر سرشت خود، آن ها نوعی آنتی پاد نوسانات آتمسفر،  امواج «روسبی» هستند که در مقابل امواج هسته زمین همیشه به سمت شرق حرکت می کنند. این در حالی است که بخش اعظم انرژی میدان مغناطیسی در جهت عکس-غرب- حرکت می کند».

تقریبا هر 450 هزار سال و یا میلیون سال قطب های شمال و جنوب زمین باهم جا عوض می کنند که دانشمندان اثرات این تغییرات را در ساختار رسوبات باستانی و مواد آتشفشانی پیدا کردند.

محاسبات باردسلی زمین شناس بریتانیایی نشان داد که اینگونه امواج به سمت شرق حرکت می کنند. از سوی دیگر این امواج می توانند انرژی را نه به سمت حرکت خود بلکه جهت عکس منتقل کنند  که به این دلیل میدان مغغناطیسی به سمت غرب  حرکت خواهد کرد، یعنی به سمتی که نظارت های 400 سال گذشته به آن اشاره کردند. نظارت های آتی بر جابجایی میدان مغناطیسی، آنطور که باردسلی امیدوار است  می تواند این تئوری را تأیید و یا تکذیب کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала