ترامپ و بزرگترین رسوایی سیاسی آمریکا

© AP Photo / Evan Vucciترامپ و بزرگترین رسوایی سیاسی آمریکا
ترامپ و بزرگترین رسوایی سیاسی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که خواستار تحقیقات وزارت دادگستری درباره احتمال دخالت پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" در ستاد انتخاباتی خود، در جریان رقابت‌های سال ۲۰۱۶، است.

شناسایی خبررسان مخفی اف بی آی در ستاد انتخاباتی ترامپ - اسپوتنیک ایران
شناسایی خبررسان مخفی اف بی آی در ستاد انتخاباتی ترامپ
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی، خواستار تحقیقات وزارت دادگستری درباره احتمال دخالت پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" در ستاد انتخاباتی خود، در جریان رقابت‌های سال ۲۰۱۶، شد.

دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت؛ "شخصا خواستار تحقیقات وزارت دادگستری در مورد این‌که آیا اف‌بی‌آی/وزارت دادگستری، با اهداف سیاسی دست به نفوذ یا انجام نظارت‌هایی در ستاد انتخاباتی ترامپ زده‌اند، خواهم شد و این درخواست را دوشنبه به‌طور رسمی مطرح خواهم کرد. و یا اینکه تلاش دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا برای نفوذ در ستاد انتخاباتی او، مطرح شده‌است یا خیر".

به گفته ترامپ، تایید این گزارشات می تواند منجر به رسوایی بزرگتر از رسوایی واترگیت شود که به بالاگرفتن احتمال استیضاح و در نتیجه کناره‌گیری خود ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا شد.

رودولف جولیانی وکیل دونالد ترامپ پیشنهاد کرد که تحقیقات رابرت مولر، مستشار ویژه پرونده مربوط به «دخالت‌های روسیه»تا اول سپتامبر تکمیل شود، در غیر اینصورت می تواند انتخابات ماه اکتبر را با خطر مواجه می کند.
آمریکا بارها روسیه را به دخالت در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری متهم کرده است که با کمک جمهوریخواهان، دونالد ترامپ، در انتخابات پیروز شود. به گفته مقامات ایالات متحده، هکرهای روسی، سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات و همچنین کمیته برگزاری انتخابات در کنگره را هک کرده اند. در همین حال مقامات روسیه نیز تمام این اتهامات را رد می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала