راه پیمایی در مرکز مسکو+ ویدیو

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر راه پیمایی در مرکز مسکو+ ویدیو
راه پیمایی در مرکز مسکو+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روز جمعه مقابل سفارت اوکراین در مسکو در حمایت از خبرنگاران ریانووستی اوکراین راهپیمایی برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، در روز جمعه مقابل سفارت اوکراین در مسکو در حمایت از خبرنگاران ریانووستی اوکراین راهپیمایی برگزار می شود.

خبرنگاران اسپوتنیک اوکراین به طور غیرقانونی توسط ماموران سازمان امنیت اوکراین دستگیر، بازداشت و تفتیش شده اند.

کارزار حمایت از رئیس بازداشت شده وبسایت ریانووستی اوکراین - اسپوتنیک ایران
کارزار حمایت از رئیس بازداشت شده وبسایت ریانووستی اوکراین

مارگاریته سیمونیان مدیر مسوول آژانس بین المللی "روسیه امروز" و کانال تلویزیونی "آر تی" از همه شهروندان که بی تفاوت نیستند، دعوت نموده است تا در این راهپیمایی شرکت کنند.

وی گفت: "کریل ویشینسکی همکار و دوست ما در بازداشت ماموران سازمان امنیت اوکراین است. بسیار مشکل است باور کنیم که به چنین شکل وحشیانه خبرنگارانی را که در یک کشور اروپایی مشغول به کار هستند را بازداشت کنند، اما چنین شده است".راهپمایی امروز از ساعت 14:00 تا 16:00 در مسکو در حمایت از خبرنگاران ریانووستی اوکراین برگزار می شود.

مقامات مسکو اجازه دادند تا 300 نفر در این راهپیمایی شرکت کنند.

ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه مه به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала