زمان آغاز توافقنامه موقت ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر زمان آغاز توافقنامه موقت ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا
زمان آغاز توافقنامه موقت ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا در گفتگوی اقتصادی با خبرگزاری اسپوتنیک، مدت زمان موافقتنامه موقت برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با ایران را سه ساله اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا درباره مدت زمان موافقتنامه موقت برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با ایران گفت: این توافقنامه 60 روز پس از دریافت آخرین گزارشات مربوطه به اتمام مراحل لازم در ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا آغاز خواهد شد. با توجه به اولویتی که به کشورهای این اتحادیه و ایران جهت توسعه همکاری تجاری و اقتصادی داده شده است، می توان انتظار داشت که این روند زمان زیادی را صرف نکنند.
آنچه که به برنامه های آینده ما مربوط می شود، به وضوح در اسناد مربوط آمده است.

وی گفت این توافق سه ساله بوده و طی این مدت، طرفین باید شرایط رسیدن به برنامه کامل تجارت آزاد در مورد کالاهای اساسی و بدون تعرفه را بپذیرند. همه اعضا علاقه بسیاری برای رسیدن مرحله را دارند.

وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا اضافه کرد که در ابتدا باید چگونگی مراحل انتقال برخی از کالاها به سیستم جدید را ارزیابی کرد.

در تاریخ 17 می، توافقنامه موقت تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در جریان کار همایش اقتصادی آستاراخان به امضا رسید.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اتحادیه اقتصادی بین المللی تشکیل شده از اول ژانویه 2015 بر اساس اتحادیه گمرکی و فضای اقتصادی متحده (بازار مشترک) است. در حال حاضر روسیه، ارمنستان ، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند روسیه از سال 2018 رئیس دوره ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала